Tot vandaag 4 februari - Reisverslag uit Mto Panga, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu Tot vandaag 4 februari - Reisverslag uit Mto Panga, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu

Tot vandaag 4 februari

Blijf op de hoogte en volg Anjo

04 Februari 2014 | Kenia, Mto Panga

Dank je wel lieve mensen voor jullie mooie reacties. Het doet mij veel en ik lees ze soms met een brok in mijn keel.
Zoals ik eerder heb geschreven is het bis mijn blog niet mogelijk om persoonlijk terug te reageren.
Mensen die daardoor misschien denken dat hun reacties niet zijn geplaatst is overbodig.
Schone zus uit GV ook jouw berichtje heb ik gelezen met een brok in mijn keel.
Wanneer er door mij woorden worden gebruikt die voor iemand niet duidelijk zijn kun je dit in je reactie aangeven.
Lasso ( lesso) is een omslagdoek.
Matatu= het meest voorkomende transportmiddel. Een busje, ongeveer zoals 'mijn' oranje bus voor 14 passagiers. Heel krap dus en ook voor passagiers met normale afmetingen!
Nasir= mijn Prive motorchauffeur.
CH= Casuarina House


ZATERDAG:
Zoals in het vorige verslag is de planning uitgevoerd.
Een heerlijke stranddag. Te voet naar Bamburi centre vandaar de Matatu naar het Bamburu Cement en dan nog een stukje lopen.
De badkleding die ik gisteren heb gekocht past en ik kan me heerlijk uitleven in de zee.
Het is voor mij wel nodig om een afgezet plekje Pirat Beach ( zie foto) te pakken ivm veel mannen die uit zijn op een blanke vrouw. Zelfs de bediening van mijn het restaurant waar ik zat , zie foto, wilde mijn telefoonnummer omdat hij van mij hield en mij mooie plekjes wilde laten zien. BOEIEND!
Wat dit probleem betreft is het goed dat ik een telefoon heb die maar 1 uur bruikbaar is en dan al een lege accu heeft.
Aan aandacht schiet ik niet te kort. Het is zelfs erg lastig.
Het sex-toerisme op oa het strand is duidelijk zichtbaar.
Voor mij is het mooie eraan om dit op een afstand af te kijken.
Ik heb voor de eerste keer alleen een hapje gegeten bij Pirat Beach en ik heb er nog steeds niet het vertrouwen in dat mijn maag het eten accepteert.
Tot nu toe heb ik gelukkig nog geen problemen ondervonden wat voeding betreft. Dit is wel een heel vaak voorkomend probleem bij toeriste uit de blanke wereld.
Met een ' vreemde ' Motortaxi naar huis. Heerlijk de wind door mijn haren omdat hier bijna iedereen rijd zonder helm. Dit is best wel een gevaarlijk vervoermiddel omdat de matatus en vrachtwagens de king of de road zijn.
Matatus halen links en rechts in en de Motortaxi's moeten zich schikken.
Wegen zijn heeeel slecht met en zonder asfalt, hele diepe kuilen en veel drempels. Er is overal veel stof ivm de droogte en dit zorgt voor extra slipgevaar voor vooral de Motortaxi's.
Deze ervaring heb ik zelf meegemaakt in Kroatië een paar jaar geleden op mijn eige motor.
Maar hier moet je in vele situaties risico's nemen. Zo niet dan moet je binnen onder het muskito-net blijven zitten. NIET DUS!!
S'avonds thuis het zout weer van mijn huis en ingesmeerd met aftersun. ( gekregen als afscheidscadootje van een ouder op de BSO).

ZONDAG:
Zondagmorgen met Nasir naar de baptistenkerk waar oa de kinderen van CH zingen en dansen.
Heel mooi om te zien. Om 10.00 uur zijn het allemaal kinderen van heel erg jong tot ( ik schat ) 18 jaar.
Later komen er ouderen bij en zo duurt de kerkzitting tot 13.00 uur.
Mooi om mee te maken maar mijn rug vind dit niet leuk.
Ik probeer van het oudere koor een filmpje op YouTube te plaatsen. Volgt dus.
S-avonds ben ik uitgenodigd bij mijn naaister Florence en haar familie om te komen eten.
Zij heeft een man en vier kinderen ( drie dochters en een zoon en een pleegdochter).
Er waren vier mensen op bezoek waaronder ik en voor iedereen was er door het hele gezin heerlijk gekookt en werd na afloop ook door iedereen samen opgeruimd. Heel mooi om te zien. De manier van eten is wel anders dan de Nederlandse etiketten.
Als voorbeeld de vader die tegenover mij zat; met de vingers uiteraard eten, met geluid en de visgraten worden op de tafel gespuugd. Ik heb een keer gekeken en moest van binnen lachen. Jammer dat ik hiervan geen filmpje kon maken. Maar ik denk dat je het wel een beetje kunt vergelijken met het eten van een aap.
Maar niet te min het was heerlijk.
Door het bezoek later naar bed en heerlijk geslapen.

  • 05 Februari 2014 - 17:06

    Paps En Mams:

    Wehebben je verslagen gelezen en merken dat je al aardig begint te aklimatiseren.
    Hoe gaat het met de werkzaamheden in het weeshuis?
    We hebben het in Nerja weer goed naar onze zin en doen soms samen met de Braamen een terrasje pikken if uit eten. Lieve groetjes en tot lezes HOUOUOUDOEOEOE

  • 06 Februari 2014 - 07:15

    Ingrid:

    Wat goed van je dat je af en toe zo'n relaxdagje inpland! alleen niet te vaak naar het strand he? dadelijk wordt je zelf nog een afrikaantje!
    Fijn om te horen dat je maag alles kan verdragen, en je longen?heb je daar geen last van met al dat stof?
    Heerlijk om je verhalen te lezen!

    xxx Ingrid

  • 06 Februari 2014 - 17:51

    Liet:

    Wat is het leuk om te volgen Anjo, een heel andere wereld, geniet meid,
    lieve groetjes Liet

  • 07 Februari 2014 - 07:45

    Anita :

    Heej anjo.
    Je verslagen net weer gelezen. Dat is inderdaad erg lastig die mannen daar.! Heb die ervaring toen ook gehad op de Dominicaanse republiek! Heeft toen mijn hele vakantie verpest. Maar goed, troost je, hier in deurne heb je ook van zulke mannen die denken dat als je alleen bent je wel te vangen bent!! Veel plezier nog in Afrika!! Je zult je mannetje ( vrouwtje) wel staan. Enne mijn motto ( misschien werkt dat daar ook) haha is wa zal je voor een stukje worst...... De rest ken je wel. Haha.
    Groetjes Anita

  • 12 Februari 2014 - 16:46

    Laura:

    hoi Anjo

    ik had een paar regels gelezen van je verslag. en ik heb zitten brullen van het lachen. wat een herkenbaar verhaal. voor je het weet heb een 10 kilo aan oud papier. allemaal telefoon nummers. en als je straks thuis komt of bent valt er een brief op de mat uit Kenia. met een huwelijksaanzoek. whaaaaaa waar heb ik dat toch eerder gezien?

    maar ik begrijp dat je nog steeds geniet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anjo

Nieuwe jaar, nieuwe kansen in 2016!

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 27638

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 04 Maart 2016

Tweede reis, Kenya

08 Januari 2013 - 02 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: