Do-vr - Reisverslag uit Mto Panga, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu Do-vr - Reisverslag uit Mto Panga, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu

Do-vr

Blijf op de hoogte en volg Anjo

21 Februari 2014 | Kenia, Mto Panga

DONDERDAG:
Het probleem met de naaimachine is opgelost. Happy. De draad moet van links naar rechts en niet andersom.
Zo simpel kunnen problemen soms zijn.
Na het Werk naar Kongoa market. Ik wax er al eerder geweest maar dat was aan de textielkant. Deze keer om levensmiddelen te halen omdat mijn voorraad op is. Mijn verwachting was dat ik er meer diversiteit zou aantreffen maar de realiteit was anders.
Stinken, gadverdegadver. Daarbij had ik het gevoel dat alle mensen die hun waren probeerde te verkopen om de beurt " mzungu" riepen. De situatie maakte dat ik me helemaal niet op mijn gemak voelde en zo snel mogelijk wilde vertrekken. Ook in verband met mijn veiligheid.
Nog ff het strand opgezocht omdat dit ook op de route lag. Niet gezwommen maat alleen ff uitgerust onder het genot van een pilsje.
Het laatste drankje en frietjes voor Nasir betaald en volgende week gast de nieuwe regeling beginnen. Een vast bedrag per week en daarvan miet hij alles zelf betalen.
Thuis de moed samen gepakt om in de tuin te werken en hierbij kreeg ik hulp van kindertjes. Een wijsneusje was erbij die zei;" for money".
Ze hebben hard meegewerkt en kregen na afloop een snoepje en een ballon.
Ze waren tevreden en ik ook.
Morgen zouden ze terug komen om te helpen.

VRIJDAG:
Vandaag had ik een afspraak met David ivm de volgende safari informatie. Emelie ( mijn medehuisbewoonster) heeft mij aan zijn adres geholpen.
Ipv 11.00 uur werd het 14.00 uur met tussentijds telefonisch contact.
Het is een hoop geld maar ik wordt tenslotte 50 jaar. En dat wordt een dag om nooit meer te vergeten.
Ik word thuis opgehaald,'te een kleine vlieger direct landen in Masai Mara en daar overnachten in een lodge. Masai dorp bezoeken enz.
Morgen ga ik definitief een keuze maken.

De verdere dag veel in mijn hoofd bezig geweest met mijn safari keuze. Naar het centrum gelopen en daarna thuis uitgerust. S'avonds nog naar de buren
-vrijwilligers geweest die ook net terug waren van safari in Savo west. Zij waren erg gelukkig met de spectaculaire beelden die zij hadden gezien.
Enkele foto's heb ik ook gekeken en het was geweldig.
Nu nog in het echt, spannend.
Trustu.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anjo

Nieuwe jaar, nieuwe kansen in 2016!

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 27623

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 04 Maart 2016

Tweede reis, Kenya

08 Januari 2013 - 02 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: