Dinsdag--woensdag - Reisverslag uit Mto Panga, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu Dinsdag--woensdag - Reisverslag uit Mto Panga, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu

Dinsdag--woensdag

Blijf op de hoogte en volg Anjo

25 Maart 2014 | Kenia, Mto Panga

DINSDAG:
vanmorgen Papa naar de bus gebracht en daarna nog ff terug gekropen in mijn kooi.
Ik werd wakker door het geluid van gras zeisen en dach dat het Rose was. Toen ik de deur open maakte zag ik een bezwete Babu ( klusjesman) die hard aan het werken was.
Voor hem heb ik een ontbijt klaar gemaakt en ikzelf ben op mijn kamertje mijn ontbijt gaan nuttigen. Ondertussen kwam er iemand naar de boom kijken die wordt afgezaagd om er planken van te laten zagen voor de schutting op Carol haar grondstuk.
Carol had ik op Skype om afspraken met de mannen te maken ivm schutting en ik had een afspraak met Chris om 11.00 in het dorp om een gedeelte van mijn bagage naar het postkantoor te gaan brengen.
De Bodaboda driver was te laat en toen ik hem belde stond hij met pech bij de garage ( schuurtje).
Ik met mijn zware doos bagage te voet op pad en neem de eerst tegenmoetkomende Bodaboda.
Dit knulletje bind mijn zware doos bagage op zijn vaartuig en we rijden aan. De afstand naar Chris is ongeveer vijf minuten.
Voldoende tijd om een ongeluk te krijgen. Het knulletje reed absoluut niet hard ( gelukkig). Maar twee plotseling overstekende vechtende koeien zorgde voor een flinke schuiver. Wij gingen onderuit en ook de koe, en de Bodaboda lag bovenop ons.
Om ons heen afgebroken onderdelen.
Mijn enkel en knie kapot en de chauffeur zijn tenen en knie.
Godnondedju. Rijd je zelf al zo lang motor zonder problemen en ga je onderuit bij iemand achterop.
Terwijl we door andere Bodaboda bestuurders rechtop werden geholpen, werd de bestuurder geholpen en de anderen vroegen mij om water uit de fles die achterop de Bodaboda zat.
Tja, wat is er het belangrijkste op zo'n moment en voor wie?
Ondertussen Chris gebeld waar ik maar een paar minuten vandaan was, dat ik eraan kwam.
Gelukkig viel het allemaal wel mee. De schok was het ergste.
Op het post kantoor is mijn bagage goed gekleurd voor transport naar Nederland. Wel met het bekende Afrikaanse tempo maar dat weet ik ondertussen van te voren dat het afwikkelen van zaken zo verloopt. Alweer iets afgewerkt en kan afgevinkt worden van mijn to-do lijstje.
Het is erg fijn dat Chris in Mombasa town zo goed de weg weet want wat is het er druk zeg. ( zie
YouTube filmpje)
Na afloop geluncht bij Nairobi Java House. Het is dichtbij huis en je denkt dan al gauw dat de lokale bewoners hier ook regelmatig naar toe gaan.
Maar niets is minder waar!
Deze locaties zijn voor de ' normale burgers' niet betaalbaar.

Thuis ben ik Papa op gaan halen zodat hij bij mij huiswerk kon maken.
Hij is snel afgeleid en Nee is Nee.
Met als gevolg dat het huiswerk niet af was omdat meneertje in bad wilde gaan.
Na het badritueel een Masai manneke van hem gemaakt. Wat hadden we een lol. Helaas zijn de foto's hiervan niet goed scherp geworden.
S'avonds rustig in mijn kamertje ge-relaxed.

WOENSDAG:
Mijn manneke naar de schoolbus gebracht. Het heeft de hele nacht geregend en het afvoer systeem is hier heeeel anders dan bij ons. Met als gevolg dat het slalommen is op de weggetjes om de waterplassen heen.
Deze week heb ik een parapluutje gekocht voor Papa op advies van Chris omdat het waterseizoen er aan komt.
Papa leek met de zebra-print parapluutje net een lopende paddestoel.

  • 27 Maart 2014 - 20:16

    Henriette:

    HOi Anjo

    beterschap met je knie , inderdaad hier rijd je al jaren rond zonder kleerscheuren gelukkig.
    hartelijk gefeliciteerd sara en nog een pasr fijne dagen daar


    liefs henriette

  • 27 Maart 2014 - 23:07

    Loes:

    LANG ZAL ZE LEVEN, LANG ZAL ZE LEVEN....

    ANJO VANDAAG SARAH!!

    HIEPERDEPIEP HOERA, HIEPERDEPIEP HOERA, HOEPERDEPIEP HOERA HOERA.

    Wel erg toevallig, een week na aankomst een zere knie, nu een week voor terugkomst ook een zere knie.
    De cirkel is rond.

    Toen ik las dat het bij papa Nee is als hij Nee zegt, dacht ik "waar ken ik dat van"???
    Hier op school leren ze ook Nee te zeggen.

    Nou Anjo de laatste week, Ik hoop dat je de komende week nog heel veel mooie momenten mag meemaken.

    Groetjes, Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anjo

Nieuwe jaar, nieuwe kansen in 2016!

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 27636

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 04 Maart 2016

Tweede reis, Kenya

08 Januari 2013 - 02 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: