Woensdag, 2 maart 2016 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu Woensdag, 2 maart 2016 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu

Woensdag, 2 maart 2016

Blijf op de hoogte en volg Anjo

08 Maart 2016 | Kenia, Mombassa

Vanmorgen vroeg op pad om mijn laatste bestellingen op te halen. Bij de gevangenis zien we in twee rijen eenheleboel mannen in dezelfde overall met een bijl de grond hakken. Zoiets zie je wel eens in een film. Verschrikelijk beeld. En dit in de hete zon.

Mijn souveniers voor mezelf en voor anderen bij elkaar verzamelt op verschillende plekken. Bij het strand nog even een paar afscheidsfotos gemaakt en afscheid van David genomen die toch weer vraagt om geld terwijl ik hem een tablet en geld heb gegeven. Gggrrrrr............

Dit was het laatste uitstapje en ik vind dit niet erg.

17.00 uur

Het volgende verschrikkkelijke beeld.

Ik hoor een boel herrie van mensen en
Chrispin komt binnen vertellen dat er een gevecht is op het pad voor onze poort.
Een vrouw met een man en de man heeft de vroiw geslage.n. Wanneer ik ga kijken Ie ik een bink van een vent een klein rasta ventje vasthouden. Het rasta ventje lijkt KO te zijn maar beweegt na korte tijd weer. Vier mannen dragen het mannetje naar het, tja hoe. Oet ik dat nou noemen, zandplaats tussen hutjes, en leggen hem daar op de grond. Even later komt er een vrouw met een touw en de mannen binden de man zo vast dat hij niets kan dan alleen op de grond liggen op,zijn buik met zijn voeten op zijn rug opgetrokken. Het manneke schreeuwt. Vrouwen lopen er langs af en een jongetje ( volgens Chrispin zijn zoontje) loopt op een afstand van zijn vader op en neer. De man, vader van het jongetje, blijft schreeuwen en bewegen.

Chrispin zegt dat hij zo nog heel lang moet blijven liggen. Wat er precies is gebeurd weet Chrispin niet omdat het een andere stam is die hun eigen taaltje hebben. De man heeft een vrouw geslagen bij haar eigen huis en dat is strafbaar.

Het voorval houd mij weer flink bezig.

Chrispin en ik gaan in de keuken voorbereidingen treffen voor de baghia die op het menu staan. Dit is een soort deeg van meel met uien, knoflook, koriander en spinazie en curry. Dit in olie gebakken net als oliebollen. Heel erg lekker. Hmmm..

S-avonds de vele nieuwe planten in de tuin water gegeven met de nieuwe tuinslang. Scheelt een heel stuk in tijd ipv met plastic bakken te moeten lopen.

Na het eten hebben we een rondje mens erger je niet gespeeld met veel plezier samen. Just like kids.

De laatste nacht in Kenya.........



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anjo

Nieuwe jaar, nieuwe kansen in 2016!

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 27620

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 04 Maart 2016

Tweede reis, Kenya

08 Januari 2013 - 02 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: