Geweldig - Reisverslag uit Mto Panga, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu Geweldig - Reisverslag uit Mto Panga, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu

Geweldig

Blijf op de hoogte en volg Anjo

11 Januari 2014 | Kenia, Mto Panga

Ik kijk mijn ogen uit en kan het niet omschrijven wat ik hier allemaal zie.
Er wordt heel goed op me gepast door Carol haar zus Rose. Een hele lieve schat.
Carol vertelde me gisteren ( zij belt iedere dag) dat er gisteren een verassing zou komen.
En inderdaad kwam gisteravond plotseling Barbara, haar dochter binnen. De wereld is klein!
Zij is veel met zichzelf bezig en dat is helemaal prima. Wanneer ik eerlijk ben verstoort zij een beetje de rust. Dit wil voor mij zeggen dat ik het goed heb.

Gisteren voor de eerste keer apen gezien in de tuin. Geweldig! Ze springen gewoon op het dak ( golfplaten).

En jawel, ik heb een bed een wc en een bad ( met koud water).

De foto laat zien waar ik op het moment ben. Op een markt ( 3 uur rijden met de matatu) waar Rose haar kleren verkoopt. Mutata is een busje net zoiets als de wortel met 15 zitplaatsen. Kun je jezelf voorstellen hoe het is wanneer ik instap met mijn goddelijk lichaam?
Jawel ik heb 1,5 plek nodig.
Dat wil zeggen dat ik 3 uur lang naast de chauffeur heb gezeten die daardoor bijna niet kon schakelen. Maar hier kan dat allemaal gebeuren.

Vanmiddag voor het vertrek heb ik contact gehad met het Astens clubje in Casuarina House die morgen gaan vertrekken om de Kilimanjaro te gaan beklimmen. Zij waren over-enthousiast over de organisatie en de kinderen enz.

As maandag heb ik een afspraak met de manager van Casuarina-House, pater John.
Hij komt mij in Bamburi, waar ik woon, ophalen.

Ik zit nog steeds onder een dikke boom en er sprong een eng beest op mijn hand. Grrrrr.......

Het is nu 17.45 uur en het wordt donker.
Snel de spullen opruimen en naar
huis met de matatu.
S-avonds werd ik voor de kar gespannen om te koken voor zes personen op één gasbrander.
Moet kunnen voor een ervaren camper.
Eten was geslaagd en de dag afgesloten met een bad (grote emmer koud water in bad met een schepemmertje).
Dit is iedere dag hard nodig ivm zweten en stof wat er op blijft hangen/ plakken.

Trustu

  • 12 Januari 2014 - 15:07

    Ingrid:

    Hey meisje, wat een verhaal zeg.
    Ik heb beeld bij jou in dat busje, ha,ha.
    Was het een beetje een aantrekkelijke chauffeur? Dan lijkt het me geen straf!
    Wat is eigenlijk de temperatuur daar?
    Ik vind het heerlijk om je verhalen te lezen, dus schrijf ze nog,
    Knuffel die mooie kindjes maar lekker van mij en tot het volgende verslag!
    Xxxx vanuit een koud Helmond!

  • 15 Januari 2014 - 14:11

    Lauar:

    whaaaa ik lees net dat je je ogen uit kijkt. ik weet precies wat je bedoeld. en het is als je het niet hebt gezien niet te beschrijven. maar het is toch geweldig zo als ze daar leven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anjo

Nieuwe jaar, nieuwe kansen in 2016!

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 27718

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 04 Maart 2016

Tweede reis, Kenya

08 Januari 2013 - 02 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: