Weekend - Reisverslag uit Mto Panga, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Mto Panga, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu

Weekend

Blijf op de hoogte en volg Anjo

27 Januari 2014 | Kenia, Mto Panga

ZATERDAG:
Ik werd net even onderbroken door een manneke van ( ik denk) 5 jaar. Die wil de hele tijd met mij spelen wanneer ik buiten zit. Maar wanneer ik aan het schrijven ben is dat een Bertje moeilijk. En....... Wat doet een kind dan?
Juist, aandacht vragen door een stokje wat hij in de stront-sloot had gestoken te zwiepen voor mijn gezicht zodat ik onder de .....,druppels zat. Gggrrrrr.....
"Wacha" betekent 'stop'.
Dat is voor hun een heel duidelijk woord.
Met als gevolg dat ik mijn verslag niet had opgeslagen en weer met een nieuw begin.
De rustdag die ik me had voorgenomen verliep anders.
De tanden worden hier ook met houtjes gepoetst ipv tandenborstel. Ik vroeg Emilie ( mijn huisgenote) waar ik deze kon kopen en zij wist wel een plekje waar je die kon kopen. Zij wilde er vanmiddag met mij al naar toe nadat ze haar zoontje Desmond naar de oppas had gebracht.
Dit was een mooi plekje waar ik terecht kwam. Tot nu toe het mooiste plekje waar ik ben geweest. Bombolulu.
Een compound waar mensen wonen met een handicap en workshops geven, creatieve producten maken en deze verkopen in oa hun winkel. Ook is er veel voor de export waarvan zij hun organisatie oa kunnen betalen. We kregen hier een rondleiding en 0voor ons tweeën een optreden van een dans en muziekgroep.
In de winkel hebben we uiteraard verschillende dingetjes gekocht waarvan ik vooral voor het thuisfront.
Je kunt zelf ook kijken op hun site:apdkbombolulu.org
Het zit daar goed in elkaar. Een geweldige plek om vrijwilligerswerk te verrichten of voor een cadeautje iets online te bestellen.
Dit uitje verliep ook prettig wat betreft de betalingen. Ik was hierover heel erg blij.
Samen lekker gegeten en ik mijn eerste koude biertje (Tusker of zoiets) gedronken.
Thuis lekker uitgerust en om 20.00 uur naar de Duitse buurmeiden.
Hun verhalen waten heel divers. Maar ook geldzaken die heel anders liepen dan hun verwachtingen waren.
Zij betalen per maand 300,00 euries aan huur en daarvoor wordt wel gekookt en gewassen voor hun.
Deze verhuurster heeft het slim bekeken. Wanneer een gemiddelde Kenyaan 100,00 euro per maand verdiend en zij met een volle bezetting aan huurders 1800,00 per maand aan huur binnen krijgt, dan denk ik toch dat zij het aardig voor elkaar heeft.
Daarvoor heeft zij een huishoudster voor de houskrrping rn gaat zelf overdag werken. Niet slecht zei de specht!
ZONDAG:
Rustdag die gevuld is met poetsen en kleren wassen, skypen met Carol en mijn blog bijwerken.
Het is nu 15.30 uur lokale tijd en ik ga mijn verslag beëindigen voor vandaag.
Wel nog even proberen een foto erbij te plaatsen maar dat is de vorige keten niet gelukt.
Allemaal een fijne werkweek. Ik word morgenvroeg weer opgehaald door mijn Prive motorrijder. Kijken wat de dag morgen op Casuarinahouse gast brengen. Op het moment ben ik daar mijn ogen en oren ( zover ik het kan verstaan) de kost aan het geven waar ik mijn sponsorbedrag aan kan besteden. Vorige week heb ik ervaren dat ze misschien voor een tuinman willen gaan kijken. Misschien kan ik hier iets mee.Maar ik heb nog voldoende tijd om pijlshoogte te nemen.


  • 26 Januari 2014 - 19:39

    Lucia:

    Hoi lieverd. Wat maak je toch allemaal mee! Stront aan de knikker (lees stokje) maar ook tandenpoetsen met een stokje!!! Haal het maar niet door de war, haha. Ik volg je op de voet. (met de sokken aan hoor). Geniet ze. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anjo

Nieuwe jaar, nieuwe kansen in 2016!

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 27686

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 04 Maart 2016

Tweede reis, Kenya

08 Januari 2013 - 02 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: