Maandag-Dinsdag-Woensdag - Reisverslag uit Mto Panga, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu Maandag-Dinsdag-Woensdag - Reisverslag uit Mto Panga, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu

Maandag-Dinsdag-Woensdag

Blijf op de hoogte en volg Anjo

20 Maart 2014 | Kenia, Mto Panga

MAANDAG:
Wat zag hij er mooi uit in zijn schooluniform. Aunty Fina en ik waren erg trots en Papa gemotiveerd om de eerste dag naar school te gaan.
Ik heb de eerste foto meteen naar gardienfather Chris gestuurd om de trots te kunnen delen.

Op het enorme schoolplein begin het gezichtje van Papa er meer gespannen uit te zien. Als eerste naar kantoor om te laten controleren of ik de financiële kant goed had geregeld en dit was oke.
Daarna mochten we naar de klas lopen. Het was ondertussen 8.30 uur en de kinderen beginnen s'morgens om 7.00 uur. In de klas was de spits er al af.
57 kinderen in een ruimte. Ongelofelijk!
Tot nu toe ben ik er niet achter of dit aantal in de morgen wordt opgesplitst.
Met een beteuterd gezichtje ging Papa tussen alle kinderen in op de stoel zitten die hij kreeg aangewezen.
Doordat Papa niet eerder naar school is gegaan moet hij in klas 1 starten waar ook kinderen zitten van 2,5 jaar.
Maar zijn lengte is niet veel groter dan de andere leerlingen. In de klas worden de boeken gecheckt of deze allemaal aanwezig zijn en hiervan worden aantekeningen gemaakt. Helaas ontbrak er een boek. Hiervoor ga ik zo snel mogelijk zorgen.
Alle kinderen worden meegenomen naar de toiletjes, in een ander gebouw, om ongelukjes te voorkomen.
Respect voor de leerkracht en assistente. Niet ieder kind kan zijn knoopje los maken van de stijve broekjes.
Daarna weer allemaal in een rijtje terug naar de klas en ik ga naar huis. Papa komt al alleen met de schoolbus naar huis.
Geweldig om zo'n kleine uk naar school te brengen. Thuis aangekomen verhaal gedaan bij Aunty die natuurlijk ook erg nieuwsgierig was.
Im 12.30 uur hebben we papa bij de bus opgehaald. Met een slaperig gezichtje stapt hij uit. In de bus was hij in slaap gevallen. Thuis heeft hij tot 17.00 uur geslapen. S'avonds ben ik nog even gaan kijken bij mijn kleine kanjer en hij liet trots zijn huiswerk zien.
S'morgens gaat hij al alleen met de bus naar school om 6.30 uur en om 12.40 uur kan hij daar weer worden opgehaald.

DINSDAG:
S'morgens vroeg had ik een afspraak met David die me weer zou meenemen naar de stad om de laatste kralen te gaan halen om me thuis daarmee uit te kunnen leven.
En ja hoor weer een wens uit laten komen. Ik heb namelijk een masaiketting/ halsband en armband gekocht die ik heel graag wilde hebben.
Het is erg leuk om met iemand op creatief pad te gaan die zoveel eenvoudige ideeën heeft.
Dank je David.
Als laatste het schoolboek voor Papa nog aangeschaft en hiermee is alles compleet.

S'middags met Chris lekker aan het strand zitten kletsen en de wind door mijn haren laten waaien. Een heerlijke verkoeling.
Als gardien parents zijn we beiden even trots op ons kereltje en hebben we nog een keer duidelijk de afspraken goed besproken.
Morgen heeft Chris mij uitgenodigd om naar het strand te gaan en elders een mooie locatie te bezichtigen. Ik ben benieuwd.

WOENSDAG:
Vanmorgen op tijd de wekker gezet om Papa mee naar de bus te brengen.
Ik loop naar Aunty Fina en zij zegt dat hij al weg was. Ik snapte er in eerste instantie niets van maar ik was een uur te laat. Shit.
Maar niet te min, smiddags hebben Aunty en ik hem samen van de bus gehaald. Weer kwam er een slaperig gezichtje naar ons toegelopen wat thuis weer tot 17.00 uur heeft geslapen volgens Aunty.
De uitnodiging van Chris was geslaagd. We zijn na het strand bezoek uitgekomen op een geweldige mooie locatie, een beetje upperclass style.
Gezellig zitten kletsen en lachen onder het genot van een lekker pilsje, Tusker.
Thuis kon ik slecht inslapen omdat de tijd weg snel voorbij gaat en het rare gevoel toch langzaam opkomt omdat ik deze mooie belevenis vaarwel moet gaan zeggen terwijl ik ook erg blij ben het thuisfront in de armen te kunnen sluiten.

  • 21 Maart 2014 - 00:16

    Loes:

    Anjo, dat je een uur te laat was, had zo moeten zijn.
    Zo weet papa ook dat jij er binnenkort niet lijfelijk aanwezig bent.
    Jeetje, heftig hoor.

  • 21 Maart 2014 - 10:17

    Lucia:

    Wat een kereltje in dat pakje! Zal nog lastig worden om die los te laten als je terug komt. Maar hier zijn ook hele lieve kereltjes die op je wachten. Die maken dat wel weer helemaal goed. XXX

  • 21 Maart 2014 - 21:20

    Godelieve:

    weer fijn om te lezen :) Tot al bijna heel snel x

  • 22 Maart 2014 - 13:06

    Henriette:

    Hoi Anjo

    ja de tijd vliegt hier ook hoor wel geweldig dat het jochie nasr school kan
    geniet nog maar van je tijd daar.
    ja nog een paar dagen en dan 50 jaar ,maar maakt niet uit ik merk er niets van haha
    wij krijgen trouwens puppies van de berner senner.
    nog veel plezier en lekker genieten

    liefs henriette

  • 22 Maart 2014 - 15:19

    Lotte:

    Hoi Anjo,

    vandaag heb ik met mama heeeeeel veeeel filmpjes bekeken!!!
    Ik vind de kindjes allemaal heel schattig, vooral die met het uniform.
    Ik heb gezien dat je hele leuke dingen gedaan hebt.
    Ik wens je alvast een fijne verjaardag.

    Groetjes, Lotte

  • 23 Maart 2014 - 09:35

    Ingrid:

    Hey meisje, het lijkt wel of je een trotse moeder bent! ha, ha, maar het zal niet gemakkelijk worden om zo'n lekker menneke achter te moeten laten! Ja, het is nu echt aftellen he? Probeer zo veel mogelijk nog te genieten van alles daar!

    xx Ingrid

  • 23 Maart 2014 - 10:37

    Hermien:

    Hoi nicht,
    De laatste dagen beginnen nu wel te komen......wij wensen je heel veel sterkte bij het afscheid, een goede terugreis, en ook vast gefeliciteerd met je 50 !!!!!!

    Groetjes en tot gauw

  • 23 Maart 2014 - 18:26

    Cis:

    Ha Anjo, je kunt altijd nog schrijfster worden. Het is zo leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt, ik zie het zo voor me. Leef de komende dagen maar extra intens. Het zal niet meevallen om dat leventje daar achter te laten.
    Veel liefs van Cis

  • 28 Maart 2014 - 16:59

    Tineke Schatorje:

    Hoi vrouwke,

    Wauw, wat een geweldige verhalen!
    Daarbij ook nog 50 jaar geworden en opnieuw moeder!!!
    Geniet nog effe......
    Liefs

    Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anjo

Nieuwe jaar, nieuwe kansen in 2016!

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 1246
Totaal aantal bezoekers 27706

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 04 Maart 2016

Tweede reis, Kenya

08 Januari 2013 - 02 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: