Eerste ontmoeting met Casuarina House - Reisverslag uit Mto Panga, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu Eerste ontmoeting met Casuarina House - Reisverslag uit Mto Panga, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu

Eerste ontmoeting met Casuarina House

Blijf op de hoogte en volg Anjo

14 Januari 2014 | Kenia, Mto Panga

Pater John kwam mij ophalen.
De rit er naar toe is ongeveer 20 min.
De afstand is kort in verhouding maar je kunt hier overal maar erg zachtjes rijden ivm de slechte wegen.
Als eerste heeft hij mij met personeel kennis laten maken zoals de huismeester, PR-man, house-mam.
Alle kindertjes op school kregen net iets te drinken buiten, het leek op een dikke chocomel. Mooi allemaal in geruite broeken en rokjes met paarse blousjes en stropdas, sokken ( meestal kapot) en een soort werkschoentjes.
Daarna zijn we naar Casuarina House gereden waar ik een rondleiding heb gekregen en werkafspraken zijn gemaakt. Het was erg mooi om de jonge boompjes te zien staan die door het astens clubje zijn gepland. Voor ieder kind een boompje waar zij zelf de verantwoordelijkheid over dragen. Iedere dag water geven, om de drie maanden mest geven en dit verder tot er geoogst kan worden. Mooi initiatief.
Tijdens de lunch komen de kinderen thuis eten en hier mocht ik op wachten. Ze hebben voor mij gedanst, gezongen en persoonlijk voorgesteld.
Daarna mocht ik de kinderen het eten uitdelen. Mais met bonen.
Zelf kreeg ik ook een bordje maar ik voelde me niet lekker en kon er maar een beetje van eten.
Deze week werk ik twee dagen en zo wil ik het aantal dagen langzaam opbouwen. Morgen word ik ook weer netjes gehaald en gebracht.
Andere mogelijkheden zijn achter op een motor, met de matatu ( busje) of met de tuktuk ( driewieler).
Helaas heb ik van mijn bezoek geen fotos kunnen maken omdat mijn toestel leeg was. Maar fotos hiervan volgen zeker.
Bij terugkomst heb ik iemand heel blij gemaakt met de fiets die ik heb meegenomen vanuit thuis. Willie heeft de fiets gekregen omdat hij deze hard nodig heeft om er mee naar school te gaan.
In de keuken werd door Barbara en haar nicht eten klaargemaakt. Ik werd nog beroerder en kon de lucht hiervan niet verdragen. Mijn bed opgezocht om 13.00 uur en tot vanmorgen 7.00 uur heb ik het vol gehouden. Toen moest ik eruit door pijn in mijn rug. Het matras bestaat uit schuimrubber.
Net gewassen net een emmer water en een schepje om af te spoelen en nu ga ik proberen te eten.


  • 14 Januari 2014 - 07:41

    Job:

    Beterschap Anjo !
    Hoe lang duurt het wanneer iets per post of koerier van bv hier naar jou wist gestuurd ?
    En mbt je rug zou ik ni gaan liggen èrmooie
    Koop n fatsoenlijk matras zou ik zeggen.
    Het moet natuurlijk wel leuk blijven toch ?
    Ik vertrek vanmiddag met Eloy en Martijn van Hooff naar Spanje
    3 dagen golfen.
    Succes daar

  • 14 Januari 2014 - 08:00

    Anke:

    he getsie, ziek! heel veel beterschap. is inderdaad misschien een goed idee, wat is je adres daar?
    wie weet wat we je allemaal willen sturen. (eten uit blik?)
    x anke

  • 14 Januari 2014 - 10:49

    Pa En Ma:

    el een goede manier om af te vallen als je niet kunt eten.

  • 14 Januari 2014 - 12:07

    Rieky:

    Vervelend zeg dat je je niet lekker voelt, maar ik hoop dat het gauw beter wordt. Inderdaad wel een goede manier om af te vallen, maar niet zo fijn. Hoe gaat het met het hoesten? Leuk om je verslagen te lezen en ik zie de kindjes al voor je dansen. Geniet er maar lekker en vooral rustig van. De groetjes van alle kindjes en vooral Tim mist je.xx

  • 14 Januari 2014 - 15:31

    Loes Goderie:

    Volgens mijn laptop was je om 15.13 uur online, maar het lukte me niet om je via Skype te pakken te krijgen.
    Balen, ondanks dat je weet dat je lichaam zich aan de nieuwe situatie moet aanpassen. Dit schijnt erbij te horen. Maar wel vervelend als je er zelf mee te maken krijgt.
    Ik hoef je niet te vertellen dat je alles moet koken, goed doorbakken en veel zuiver (bron) water moet drinken.
    Als je wilt dan kan je de de symptomen naar me mailen, dan kan ik dit onze (ervarings) deskundige laten beoordelen.
    Haha, Ik lijk Florence Nightingale wel!!!!
    Hoop dat je snel de oude bent.
    dikke kus, Loes

  • 14 Januari 2014 - 16:17

    Lucia:

    Hoi lieverd. We hebben elkaar een paar x gemist via skype maar we blijven proberen toch? Wat sneu voor je dat je je niet fit voelt. Hopelijk alleen maar gewennings-verschijnselen. Het zal er wel warm zijn en al die indrukken nemen zo veel energie weg dat het ook logisch is dat je even verzwakt. Blijf wel goed op jezelf letten hoor. Wel fijn om je zo te kunnen volgen. Ik ben trots op wat je aan het doen bent!!!! Dikke kus Lucia

  • 14 Januari 2014 - 20:32

    Rita:

    Ha zussie, eindelijk ff tijd om eens iets van je te lezen. OHHH wat ziet het er allemaal gaaf uit en wat een mooie foto's erbij! Ben je al een beetje gewend aan alle veranderingen? En nog last van je buik /darmen? wel goed op jezelf passen he! dikke kus, van zussie Rita

  • 14 Januari 2014 - 21:50

    Anet:

    Lieve Anjo, wat fijn om met je mee te genieten! De techniek staat voor niets: we blijven zo goed op de hoogte! Geniet van alles en zorg goed voor jezelf! Dikke kus, Anet

  • 16 Januari 2014 - 07:09

    Laura:

    hallo anjo zo als ik al tegen je zei de malaria tabletten kunnen je narigheid op leveren. vaak duurt dit een dag of 10. tip drink coca cola. en ik weet dat het heel moeilijk is maar probeer zo veel mogelijk je handen schoon te houden zeker als je met geld te maken krijgt er is niet zo smerig als het geld in de Afrikaanse landen. ze zullen je daar ook wel drankjes of vruchten aan bieden om van je probleem af te komen maar neen het niet in vaak kunnen onze magen en darmen er niet tegen en zit je als gevolg de hele dag op toilet. ik denk niet dat je daar op zit te wachtte ook al is het voor het lijnen wel goed.
    gr laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anjo

Nieuwe jaar, nieuwe kansen in 2016!

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 27675

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 04 Maart 2016

Tweede reis, Kenya

08 Januari 2013 - 02 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: