Weekend - Reisverslag uit Mto Panga, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Mto Panga, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu

Weekend

Blijf op de hoogte en volg Anjo

18 Januari 2014 | Kenia, Mto Panga

Dank je weer voor jullie leuke reacties. Voor mij is het niet mogelijk om hierop te reageren, maar ik waardeer ze zeer! Het laatste verslag wat ik heb geschreven is niet geplaatst en ik ben de tekst hiervan helemaal kwijt, inclusief foto. Ik ga het proberen naar boven te halen.
---------
Het werk gisteren in Casuarina House bestond uit het bakken van Mandazi.
Dit is een soort driehoekige donut. Voor de eerste keer kon ik overtuigd zeggen dat ik het lekker vond.
Een hele klus die veel voorbereiding vergt.
Ongeveer 200 stuks die de kinderen ieder weekend krijgen.
Het eten wat ze krijgen is iedere week hetzelfde. 'S-maandags bruine bonen met mais, enz.(ondertussen dat ik dit schrijf lopen er een moeder en een meisje met een hele grote bos hout op hun hoofd).
Na het voorbereidenvan de Mandazi heb ik geholpen de was op te vouwen.
Hier moeten iedere dag de kleren worden gewassen (met de hand) ivm stof, stof en nog eens stof. Dit is ook de reden dat het net lijkt of vele fotos niet scherp zijn.
Tussen de middag gaan de kinderen met een borsteltje met zwarte schoenpoets over hun schoenen zodat ze er weer netjes uitzien om smiddags naar school te gaan. Schooltijden zijn van 6.00- 12.00 en 13.00 tot
17.00 uur. Dus nederlandse kindertje, geen reden van klagen. ( grapje).
S-middags heb ik boodschappen gedaan en mijn eigen potje gekookt.
Gebakken aardappelen met uien en knoflook en koriander. Smaakte goed.
Het lijkt of ik me voed met water. Ik zweet heel veel en drink heel veel water. Door de warmte is er niet zo'n honger gevoel.

Of het hier de gewoonte is weet ik niet maar hier heb ik wel last van.
Er zijn lieve mensen die me helpen en verschillende ideeen aanbieden.
Maar....de ritjes er naar toe of het kopen van eten wordt door mij betaald maar door meerdere gebruik van gemaakt.
Het geld vliegt er uit en dat kan ik zo niet blijven volhouden.
Vamorgen hen ik een busreis voor twee personen geboekt naar Siaya, zie foto, naar de ouders van Carol.
Hiervoor is een taxi, luxe wagen deze keer, besteld om voor de boeking naar Mombasa te rijden. Ik betaal voor Carol haar zus en mijzelf.
De uitleg van mijn financiele situatie heeft nog geen verandering gebracht in de verwachtingen van de ander.
Gisteren heb ik mijn dag-target uitgerekend waar ik niet overheen mag gaan wil ik met mijn geld uitkomen tot 2 april. Dit heb ik uitgelegd en ik ga hierover bij terugkomst van Siaya 'nog' duidelijker mijn grenzen aangeven.

Bij de naaister heb ik een paar mooie kledingsstukken laten maken omdat dit een van mijn wensen was.
Ik ben er erg gelukkig mee.

Morgen ga ik mijn belofte breken door weer niet mee naar de kerk met Rose.
Ik heb een "offday" nodig.

Tot zover mijn verslag vandaag.
Prettig weekend iedereen.




  • 18 Januari 2014 - 16:26

    Pa En Ma:

    We hebben je relaas weer gelezen maar de nieuwe foto,s nog niet gevondenHOUOUDOEOE.

  • 18 Januari 2014 - 19:37

    Loes Cox:

    Hey Lieve Anjo.

    Ik heb al een paar keer je geweldige verhalen gelezen. Wat een ervaring doe jij daar op zeg !
    Ik denk, ik moet even een reactie geven.
    Ik hoop dat je het tot het einde kunt volbrengen, want anders zul je nog een goede sponsor moeten vinden. haha.
    Alles komt goed moet je maar denken.

    We gaan donderdag lekker naar John naar de verjaardag met een mooie verrassing !!!!

    Veel plezier en geluk nog, en tot de volgende keer.

    Liefs Loes en Erik

  • 18 Januari 2014 - 23:27

    Loes:

    Uiteraard weet ik niet of alle Afrikanen hetzelfde leven. Maar van verhalen uit Ghana heb ik begrepen dat wanneer zij middelen hebben, zij die met iedereen delen totdat het op is. En daarna weer wachten op nieuwe inkomsten.
    Ik ben bang dat ze jou waarschijnlijk zien als een rijke vrouw uit Europa en dat je hard moet zijn zodat ze niet van je gaan profiteren. Omdat dat gewoonweg niet kan.

    Geniet van je kerkloze zondag.


  • 19 Januari 2014 - 14:43

    Laura :

    heerlijk om je verhalen te lezen.

  • 19 Januari 2014 - 17:58

    Elke:

    Hey Anjo!

    Super leuk om je verhalen te lezen en je foto's te zien.
    Petje af voor het werk wat je allemaal doet daar.. vooral met de weers omstandigheden haha.
    Ik hoop dat je heel veel leuke herinneringen mag maken.

    We blijven je volgen.

    Liefs,
    Bastiaan en Elke

  • 20 Januari 2014 - 12:27

    Godelieve:

    lieve anjo
    Geweldig leuk om jouw verhalen te lezen en gelukkig was er ook een foto bij van de kameel, haha
    Het is zo helemaal mee te beleven, fijn
    liefs

  • 20 Januari 2014 - 20:47

    Ingrid:

    Hey meisje, wat goed van je dat je af en toe een dagje voor jezelf inpland, goed bezig! Pas inderdaad op dat ze je niet als lopende pinautomaat gaan gebruiken! Als je nu nog even doorgaat met dat vele water drinken kennen we je straks niet meer terug! ( als je maar geen tante sidonia wordt,)
    Tot schrijfs, xxxx Ingrid

  • 21 Januari 2014 - 22:37

    Henriette:

    Hallo Anjo

    Het is een genot om je verhalen te lezen.
    veel plezier met je reis en geniet ervan.
    let wel op dat er geen misbruik van je goedheid wordt gemaakt.

    heel veel liefs Henriette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anjo

Nieuwe jaar, nieuwe kansen in 2016!

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 27646

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 04 Maart 2016

Tweede reis, Kenya

08 Januari 2013 - 02 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: