Einde eerste week - Reisverslag uit Mto Panga, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu Einde eerste week - Reisverslag uit Mto Panga, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu

Einde eerste week

Blijf op de hoogte en volg Anjo

16 Januari 2014 | Kenia, Mto Panga

Als eerste ff schrijven dat ik ben opgeknapt. Dit was ik al na een dag, maar benhet vergeten te schrijven.
De eerste week zit er vandaag op. Zoveel ervaringen door alle zintuigen opgezogen dat het lijkt alsof ik er al een hele vakantie op heb zitten.
Het blog wil ik proberen zo vaak mogelijk bij te houden omdat er anders ervaringen worden overgeslagen.
Het blog wil ik zelf graag gaan gebruiken als mijn dagboek. Wie weet wat jullie daardoor nog allemaal te lezen krijgen. (Hihi).
Wanneer ik mijn verslagen teruglees ssn zie ik er verschillende schrijffouten in staan. Maar zolang het leesbaar en begrijpbaar is moeten jullie het hier echt mee doen. Ook het schrijven kost energie ivm de hitte. De meeste weten hoe ik er uit zie wanneer ik het warm heb. Fijn is het dan om een ipad te hebben en geen blad papier.
Tot zover de uitleg over de schrijffouten. (Zweetdruppels ol het toetsenbord).
---------------
Na mijn eerste werkdag dacht ik het rustig aan te doen maar niets is minder waar. Het was wel een hele goede beslissing om met Barbara ( dochter can Carol) en Tina (nichtje van Carol). mee te gaan naar het strand. We hebben erg veel plezier gehad en dat geeft een goed gevoel omdat Barbara vandaag naar Nairobie terug vliegt en daarna naar Engeland (waar zij studeert en woont).
Op weg naar het strand al meteen een heerlijk gevoel aan mijn voeten door het zand. ( vergelijkbaar als bij ons).
Enthousiast door de eerste blik van het water aan de horizon.
Bij het zicht op het strand was ik sprakeloos. Liggen daar ongeveer 10 kamelen. Daar had ik natuurlijk gelemaal niet op gerekend.
Ik wilde hier ( zoals ik ben) een foto van maken maar niks voor niks. " u msg er ook op gaan zitten om een foto te laten naken".Voor het bedrag de spuigaten zou uitlopen vroeg ik om het beest te laten liggen zoals het lag en dat ik alleen maar een foto wilde hebben in deze positie mey mij erop.
Nou, het opstappen ging al niet vsn een leien dakje. Een man gaat naast de kameel zitten en zegt datt ik op zijn knie moet gaan staan om zo beter op de kameel te kunnen stappen. 'Ocherm menneku'.
Maar ik kwam erop. Mijn jurk scheurde en toen.....Ja natuurlijk gaat dat beest staan. Hier was ik helemaal niet op voorbereid. Ik p.... Bijna in mijn broek van het lachen.
Wat was dit leuk. Toch achteraf spijt dat ik niet toch een stukje heb gereden.
Daarna heerlijk met de
Voeten in het zeewater. Lauw, net als het koude water onder de koude kraan.
Een stuk over het strand gelopen en je krijgt ook daar veel mannelijke aanspraak. Na een week ben ik al goed gevorderd in de ignoreer-techniek.
Aangekomen bij een heel chique hotel hebben we hier een pina colada gesronken van verse cocosmelk. Nou, engeltjes op je tong zijn er niks bij.
We wilde deze coctail graag snel drinken omdat het zo lekker was. Maar we konden ons inhouden.
Tot...... het op was. Toen MOESTEN we er nog een drinken.
Met de tuktuk naar huis, in bad en slapen.

  • 16 Januari 2014 - 13:46

    Loes Goderie:

    cool

  • 16 Januari 2014 - 17:43

    Hermien En Piet Aldenzee :

    Hallo Anjo, dit bericht heb ik al eens geprobeerd om door te sturen, maar is waarschijnlijk niet gelukt.

    We zijn heel benieuwd of je inmiddels weer wat opgeknapt bent. We lezen je ervaringen iedere keer weer en voor piet is dit ook extra leuk om dit land weer eens te zien.

    Wij wensen je het allerbeste en geniet van deze geweldige ervaringen.

    Hermien en Piet

  • 16 Januari 2014 - 19:43

    Pa En Ma:

    We hebben je verhaal over de eersten week met belangstelling gelezen en de foto,s bekeken.
    Volgen mij beginje al aardig te aclimatizeren.
    Als je nog bekende tegen komt doe ze dan de groeten.
    Vandaag bij Wegdam geweest alles goed ,Daar zijn we ook weer vanaf ,dus met een gerust gevoel naar Spanje over een week.
    Gr Pa en Ma

  • 17 Januari 2014 - 18:28

    Erik De V-MAXer:

    Hallo Anjo

    Ik wilde je nog goeie reis wensen maar ik ben een dag of 10 te laat maar alsnog een fijne WERK vakantie, ik hoor het hele verslag wel als je terug komt.

    Groetjes Erik

  • 17 Januari 2014 - 20:42

    Ingrid:

    Hey meisje,

    Ik zit hier gewoon mee te lachen van het beeld om jou op die kameel te zien... Geweldig!!
    Schrijf vooral nog ff door!

    XX Ingrid

  • 18 Januari 2014 - 14:01

    Anet:

    Ha, ha, wat leuk om je verslagen te lezen. Jij op die kameel; had ik er maar bij kunnen zijn!
    Fijn dat je weer opgeknapt bent!
    xxx zussie Anet

  • 21 Januari 2014 - 22:42

    Henriette:

    Hoi anjo

    ik zie het helemaal voor me jij op die kameel.
    Wel lekker kunnen zwemmen , het lijkt me een geweldig land, geniet ervan

    liefs Henriette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anjo

Nieuwe jaar, nieuwe kansen in 2016!

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 27711

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 04 Maart 2016

Tweede reis, Kenya

08 Januari 2013 - 02 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: