Ma-di-wo - Reisverslag uit Mto Panga, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu Ma-di-wo - Reisverslag uit Mto Panga, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu

Ma-di-wo

Blijf op de hoogte en volg Anjo

06 Februari 2014 | Kenia, Mto Panga

MAANDAG:
Ik heb nog niet geschreven over het weer maar dat is iedere dag bijna hetzelfde; heet, heter en very hot!
Soms is er wat bewolking maar dat maakt niet veel uit in de temperatuur.
De temperatuur is iedere dag rond de 30 graden.
De zon staat altijd heel hoog en dat zorgt voor weinig schaduw. Alleen onder de bomen en tegen oa. muren aan.
Soms een windje en dat maakt het aangenamer.
Aan zee is het heel goed vol te houden.
Maar ik ben hier ook voor andere doeleinden.
In CH is het veel rusten en voor en na het rusten werken. Zo leven de Kenyanen.
Maar zij werken wel zes dagen en dit is geen normale werkdag van 8.00 tot 16.00 uur maar van 8.00 tot 8.00 uur of nog vroeger of later in de avond.
Er is hier altijd actie op straat. Vervoer is s-nachts minder dan overdag.
Overdag worden de handelswaren aan de man gebracht en rond 18.00 uur worden er vuurtjes gemaakt aan de kant van de weg waarop eten wordt bereid. Rond deze tijd ben ik al thuis omdat ik vermijd in het donker nog op straat te lopen. Dit wordt ook afgeraden ivm geweld en andere duistere zaakjes.
In CH was er niet veel werk voor mij. Rustig aan dus.
Na het werk met Nazir naar Mombasa centre om een traditionele foto te maken van het monument in de vorm van olifantenslagtanden over de weg aan beide zijden, in de vorm van een boog.
Daarna naar de crocodile farm waar we een flinke rondleiding hebben gekregen bij de krokodillen zelf, een stukje botanische tuin en het vast houses van een baby krokodil. Af gezien van de entree pros vragen de aparte rondleiding end ook nog om een " tip" geld dus. Maar het was de moeite waard. Een krokodil (etje) vasthouden is indrukwekkend. Zo klein en kan je vinger er al afbijten.
Tijdens het voermoment werd de kracht van de kaken ook duidelijk door het geluid van het dichtslaan van de kaken. Enorm, daar wil je niet tussen komen.
Na het voermoment een stukje krokodillen-vlees gegeten. Het smaakt naar een stevig stukje kippenvlees.
Er worden ook krokodillen gefokt voor het vlees en de lederindustrie voor oa, schoenen en tassen.
Het was weer een middag met vele indrukken.
Na het schemeren me weer in mijn kamertje terug getrokken en gehaakt aan mijn tas die snel afmeet omdat mijn tas die ik in het gebruik heb gaatjes vertoond aan de onderkant.

DINSDAG:
S-middags naar Bombolulu workshop om mijn sandalen op te halen.
Ik had hier om 14.00 uur afgesproken met Rose omdat we Mary zouden bezoeken van hieruit.
14.45 uur kwam ze binnen verontwaardigd waar ik wel niet bleef.
Ik stelde haar dezelfde vraag omdat ik zeker wist dat we op deze plek hadden afgesproken.
Met een flinke vertraging kwamen we bij Mary binnen die niet amused was over onze late aankomst. Terecht.
Mary heb ik 6 werken geleden Lenten kennen bij Carol in Dusselforf. Zij woont in Aken en werkt daar 8 maanden keihard im haar familie in Kenya te kunnen onderhouden. En dat waren er nog al wat. Zij had ook nog de verantwoording over haar moeder en andere neefjes en nichtjes waarvan de ouders waten overleden. Respect!
Ze had graag met haar familie en ons samen willen eten. Helaas was dit niet mogelijk omdat wij te laat waren.
Maar desondanks stond er een heerlijke hap voor ons klaar. Gado gado
( rijstgerecht).
Bij vertrek gaf zij aan dat ze het erg leuk zou vinden wanneer ik vaker terug zou komen voordat ik vertrek.
Erg gastvriendelijk.


WOENSDAG:

Een dagje geluierd met poetsen wassen en boodschapjes doen.

  • 08 Februari 2014 - 00:12

    Anet :

    Hoi lieverd! Ik blijf je trouw volgen, ben onder de indruk en geniet van je verhalen!!! x zussie Anet

  • 08 Februari 2014 - 00:12

    Anet :

    Hoi lieverd! Ik blijf je trouw volgen, ben onder de indruk en geniet van je verhalen!!! x zussie Anet

  • 08 Februari 2014 - 11:18

    Godelieve:

    Hoi Anjo
    en alweer een mooi verhaal. Het is fijn dat je zo vaak je ervaringen opschrijft. Ik heb echt het gevoel er een beetje bij te zijn :). LIefs

  • 08 Februari 2014 - 18:34

    Pa En Ma:

    we hebenje laatste ver haal weer gelezen via internet van hotel Nerga club.
    we proberen alles goed te volgen en gaan daarom regelmatig hier naar toe om alles te volgen.
    Kun je op de een of andere manier laten weten of je onze antwoorden ontvangt?
    Van
    daag hebben we de trui aan en de open haard aan dus geen 30 gr.
    Gr HOUOUDOEOE















































    We heben je vehaa

























  • 08 Februari 2014 - 19:29

    Cis:

    Ha Anjo, weer leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt!
    Blijf genieten....
    Veel liefs van Cis

  • 08 Februari 2014 - 22:23

    Lucia:

    Mooi verhaal. zie het bijna voor me. Geniet ze. Blijf je volgen. dilkke kus. XXX

  • 10 Februari 2014 - 17:13

    Mieke:

    Wat een belevenissen, elke dag weer, en elke dag anders. Leuk om te lezen, ik zie t zo allemaal voor me....en ben soms jaloers (strand) maar ook vaak niet ;-)
    Goed dat je tijd voor jezelf vrijmaakt...waardoor gelegenheid om te gemieten!
    Doeii,

    Groetjes Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anjo

Nieuwe jaar, nieuwe kansen in 2016!

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 27703

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 04 Maart 2016

Tweede reis, Kenya

08 Januari 2013 - 02 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: