zo-ma-di - Reisverslag uit Mto Panga, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu zo-ma-di - Reisverslag uit Mto Panga, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu

zo-ma-di

Blijf op de hoogte en volg Anjo

11 Februari 2014 | Kenia, Mto Panga

ZONDAG:
Een dagje strand met Nazir, Zijn vrouw Zilpa en zoontje Moon.
Nazir begeleid mijnenjager dagelijks als gids, sjouwer, chauffeur enz.
Mijn voorstel was daarom om zijn vrouw en kind te leren kennen.
Het was een geslaagde middag.
Zilpa was wel erg rustig maar achteraf hoorde ik van Nasir dat zij niet goed Engels durfde te spreken en dat zij het ook een erge leuke middag had gevonden. Moon is een ontzettend mooi manneke en wordt as. zondag twee jaar en ik ben uitgenodigd.

Bij een strandkraampje heb ik mango en een kokosnoot gekocht die we samen hebben gedeeld. Later rende ik nog snel even naar het kraampje terug gelopen omdat deze jongen ontzettend mooie hoeden maakte van bladeren van de kokosboom. Het maken van deze hoeden had hij geleerd van zijn schoonvader in een maand tijd.
Ik voelde me op het strand wel een beetje een vogelverschrikker maar een mooi stukje werk. Zelfs met een windmolentje erop.
Deze rit heb ik gemaakt met de Bodaboda van baba Christian. Hij is huurder in Carol haar huis. Bodaboda is motor en baba is papa.
Hij vroeg wel heel veel minder geld dan Nasir. Daar moet ik het met hem nog eens over hebben.

Bij het strand staat iedere dag een man met sieraden in zijn kraampje. Ik maak regelmatig een praatje met hem en hij geeft mij soms wat kralen waarmee ik aan de knutsel kan.
Wanneer ik alleen ben en wil zwemmen, past hij op mijn tas. Tot nu is het zonder problemen verlopen. Een weduwnaar die vijf jaar geleden zijn vrouw is verloren en zelf voor hun twee kinderen is blijven zorgen waar hij erg trots op is.

MAANDAG:
In Casuarinahouse de naaimachine( nog met trapplank dus niet electrisch) klaar gemaakt voor gebruik zodat ik kleding kan herstellen en de lasso's kan afwerken wanneer ik deze heb gekocht.
De schoenmaten van de kinderen opgenomen omdat ik slippers voor hun ga kopen.
Verder is het Strijkijzer ermee gestopt, dus die miet er ook een nieuwe komen.
De plasic bakken die de kinderen gebruiken om zich te wassen zijn ook aan vervanging toe.
Dus een mooi lijstje bij elkaar om op zoek te gaan van het sponsorgeld.

DINSDAG;
Met Nasir naar Mombasa City om CH inkopen te gaan doen. Zoals gisteren beschreven zijn we voor alles geslaagd.
Het is fijn om iets te kopen wat zij echt nodig hebben.
Bij het kopen van de slippers stonden er meer mannen bij dan (ynaar mijn mening) nodig waren. Er werd flink gecommuniceerd en ik was tevreden dat ik het niet kon verstaan.
Later op straat werd duidelijk dat deze mannen ons mee wilde nemen naar een plek waar ook strijkijzers werden verkocht. Nasir merkte dat er iets niet klopte en maakte meteen ommekeer.
Zijn uitdrukking was voor mij meteen duidelijk dat er iets niet pluis was.
Achteraf bleek Nasir de indruk te hebben gehad dat zij op iets anders uit waren. Een mzungu die de indruk schepte veel geld bij te hebben ivm de inkoop van grotere aantallen van een artikel. Verder hebben we nergens meer last van gehad.
Mijn gekochte CH-spullen werden door Nasir netjes thuis mee afgeleverd en in mijn slaapkamer gezet.
"Nu kan ik zeggen dat ik een man in mijn slaapkamer heb gehad".
We moesten er beiden erg om lachen.

Vandaag heb ik een mail the ontvangen ivm mijn vraag wat een safari kost. Dit zou ik nog erg graag willen onderbenen voor ik naar huis ga. Maar.... Ik hoop dat 900 euro een schrijffout is.
Klopt het wel dan moet ik sponsoren voor mezelf gaan zoeken.
Dit is een grapje hoor. In ieder geval wordt het geld gebruikt wat ik heb gekregen van vrienden en kennissen voor mijn vertrek met de opdracht van enkelen dat ik dit alleen maar voor mezelf mocht gebruiken.
Ik ga er nog eens een nachtje over slapen.

  • 11 Februari 2014 - 19:27

    Cis :

    Ha Anjo,

    Het blijven mooie verhalen en elke keer weer lees ik dat je niet kunt "verslappen", je moet op blijven letten! Wat ik nog wil weten: heb je in dat hete land veel last van opvliegers?
    Ik hoop het niet!
    Blijf genieten......

    Veel liefs van Cis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anjo

Nieuwe jaar, nieuwe kansen in 2016!

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 27725

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 04 Maart 2016

Tweede reis, Kenya

08 Januari 2013 - 02 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: