Donderdag, vrijdag zaterdag zondag - Reisverslag uit Bamburi, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu Donderdag, vrijdag zaterdag zondag - Reisverslag uit Bamburi, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu

Donderdag, vrijdag zaterdag zondag

Blijf op de hoogte en volg Anjo

09 Maart 2014 | Kenia, Bamburi

DONDERDAG:
Vandaag ben ik veel binnen geweest en heb me met mijn kleine vriendje bezig gehouden die veel aandacht van me vraagt en die ik hem graag geef.
Hij heeft mijn kleur, teken, knip, plaktafel mogen gebruiken en hij voelde zich helemaal happy.
Daarna heb ik hem in bad laten spelen en het was echte waterpret. Wat hadden we samen een lol. Lekker in een handdoek gepakt en hij kroop helemaal tegen me aan. Toen ik ging zitten met hem op schoot in de handdoek gepakt bleef hij roerloos tegen me aanhangen waardoor ik de indruk kreeg dat hij in slaap was gevallen.
Dit was niet het geval maar volgens mij lag hij gewoon heerlijk tegen me aan te genieten. Ik heb hem op mijn bed gelegd met mijn lasso over hem heen en ik ben ondertussen de waterpoel gaan poetsen in de badkamer. Toen ik terug kwam lag hij nog heerlijk te genieten op mijn bed en had zich geen vin verroerd.
Toen ik hem gewassen en ingesmeerd terug ging brengen naar zijn Aunty keek hij boos en wilde bij mij blijven. SLIK!

VRIJDAG:
Een afspraak met Beads-David die mij meegenomen heeft naar de winkeltjes waar hijzelf de beads inkoopt voor zijn winkeltje. De omgeving waar deze winkeltjes zijn word mij afgeraden om hier alleen naar toe te gaan. Buiten dat is het ook gezellig om mannelijk gezelschap on de buurt te hebben waarvan ik op creatief gebied al veel heb mogen leren.
We zijn ook nog even gaan kijken bij de ferry die vaart over het verbindingswater van de harbour naar de zee. Druk en heet. David verteld dat er mensen zwemmen daar maar ook regelmatig verdwijnen door de haaien.
Hier zal het spreekwoord vast vandaan komen;"Naar de haaien gaan".
Er werden mooie schelpen verkocht maar uk ben als schelpenliefhebber huiverig voor de eventuele gevolgen van transport naar Nederland. Geen zin in gesodemieter en daarom heb ik er maar foto's van gemaakt.
Veel winkeltjes gezien met een enorme diversiteit aan creatieve materialen op kralen gebied. Waarvan ik natuurlijk een voorraadkelder heb ingeslagen.

Bij terugkomst aan zee is David zijn winkeltje gaan opbouwen en had ik een volgende afspraak met Safari David ivm de financiële afwikkeling van mijn safari reis over drie weken.
S'middags even naar de volountier buren hoe de afspraak was geweest die ik Noor hun had gemaakt in CH.
Zij waren enorm verrast over het enorme positieve verschil met hun orphanage project.
En begrepen nu mijn verhalen dat de kinderen het daar. Goed hebben en er kinderen zijn die de hulp veel beter kunnen gebruiken.
Bij hun huis wordt op het moment een waterput gebouwd maar weer op een hele andere manier dan bij Mary waar ik vorige week getuige van was.
Deze hardwerkende jongens zijn een waterput aan het graven met de hand van 1 mtr doorsnee. Deze put moet ook zo diep worden tot zij aan het grondwater komen. Dus ook tussen de 70-80 meter.
Dat is hard werken voor de jongens. Respect! Ondanks het harde werk hoor ik ze regelmatig plezier maken met elkaar.
S'avonds heel rustig op mijn kamer gaan zitten en natuurlijk met mijn kralen aan de slag gegaan. Geen stroom in huis dus maar even kunnen genieten van de kralen kleur pracht.
Dan maar slapen en dit ook zonder ventilator. Ppfffff.......

ZATERDAG:
Bijna niet uit huis geweest. Kleren gewassen en mijn kamer gepoetst.
Niet te geloven wat er voor een stif/pof ontwikkeling is door de droogte, wind en alleen maar gaas ipv ruiten in de kozijnen.
S'avonds naar de live muziek in een kroegje verderop waar ik eerder met de vrijwilligers ben geweest.
Ik werd opgehaald door twee mannen uit de buurt die beide Chris heten.
Raar hoor,
geen licht,
donker buiten,
er wordt geklopt,
Je opent de deur,
je hoort stemmen.
En je ziet niemand.
Maar zij stonden er wel!
Terwijl wij drieën naar het kroegje liepen kwamen we de andere volountiers tegen in een auto en vertelde me in het voorbij gaan dat er een ongeluk was gebeurd en dat ze zeker zouden komen.
Maar helaas. Later bleek dat zij zelf een ongeluk hadden gehad en dat het meer indruk had gemaakt dan verwacht.
Het was wel jammer dat zij niet meer konden komen maar wel begrijpelijk.
Er was zoals eerder geïnformeerd inderdaad livemuziek die bestond uit een blinde Keyborder en een blinde zangeres. Erg mooi.
De eigenaresse kwam ons vragen wanneer de andere mzungu dames kwamen omdat er speciaal voor ons een tafel was vrij gehouden binnen op verzoek van een gast. Deze man vierde deze avond zijn verjaardag en had ons graag als mzungu gasten bij zijn feest.
Er was een kok aanwezig die een geit had geslacht en het vlees hiervan heerlijk aan het klaar maken was voor zijn gasten.
Het schijnt gebruikelijk te zijn dat wanneer er iemand jarig is, gewassen gaat worden door zijn feestgasten.
Dit gebeurd door water of bier op zijn hoofd te laten lopen.
Leuk on te zien en snel droog in deze temperaturen.
S'avonds voor elf uur de kroeg uit omdat volgens Cris je gearresteerd kunt worden en in de gevangenis komt.
Dit is een regel van het harde regiem van de gouverment.
De rekening werd gevraagd door de mannen ( Chris & Chris) van 6 biertjes en van wie werd verwacht dat deze betaald werden! ( ggrrr.......)

ZONDAG:
Absoluut op non actief ivm temperatuur en vochtigheid.
Achterop de Bodaboda naar Nairobi Java House, op advies van Emilie om hier mijn telefoon op te laden omdat we voor de derde dag al geen stroom hebben. Een erg goed advies van haar omdat het een hele mooie zaak is en jawel.... Met grote ventilatoren aan het plafond. Dus goed vol te houden met een citroen/gemberthee met honing.
Heerlijk.
De temperatuur en het verwachtingspatroon van anderen maakt dat ik toch steeds meer aan mijn terugreis denk. Daarna volgt snel de gedachte dat ik wel iemand ontzettend ga missen en me zorgen over zijn toekomst ga maken.

  • 09 Maart 2014 - 14:20

    Loes:

    ik heb weer met belangstelling al jouw verslagen gelezen. Je begint daar aardig te wennen begrijp ik uit jouw verhaal.
    Wat gaat de tijd snel, je hebt al weer 2/3 van je avontuur achter de rug en over 19 dagen word je 50!!!!!Blijf genieten meissie.
    Dikke kus.
    Loes

  • 11 Maart 2014 - 08:29

    Lucia:

    Het was fijn je even te zien en te horen!! Dikke kus XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anjo

Nieuwe jaar, nieuwe kansen in 2016!

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 27711

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 04 Maart 2016

Tweede reis, Kenya

08 Januari 2013 - 02 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: