ZONDAG EN MAANDAG - Reisverslag uit Bamburi Beach, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu ZONDAG EN MAANDAG - Reisverslag uit Bamburi Beach, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu

ZONDAG EN MAANDAG

Blijf op de hoogte en volg Anjo

24 Maart 2014 | Kenia, Bamburi Beach

ZONDAG:
S'morgens boodschappen gedaan en een heerlijke koffie gedronken in Nairobie Java House. Dit is het plekje waar ik al een paar keer eerder ben geweest. Heerlijke temperatuur en de mogelijkheid om je telefoon op te laden aan je tafel. Lekker rustig.
Alles lekker op mijn gemakje gedaan en met de Bodaboda terug. De bestuurder vertelde mij een aangrijpend verhaal.
Twee jaar geleden heeft hij wen ongeluk gehad met een Tuctuc door de fout van een autochauffeur die na het ongeval is weg gerend. Waarschijnlijk ivm geen verzekering/ drank of beiden. Het slachtoffer heeft twee maanden in het ziekenhuis gelegen ivm gecompliceerde been en arm verwondingen.
Hij geeft 7 kinderen en een vrouw die in Kisumu wonen. 1 dag reizen.
Ondertussen rijdt hij weer motor maar of dit veilig is met een stijf been betwijfel ik. Het verhaal raakte mij wel.

MAANDAG:
S'morgens mijn kleine knulletje naar de schoolbus gebracht.
Nog ff terug in bed daarna waar het al aardig warm was om mijn slaap te kunnen hervatten.
Na mijn ontbijtje naar de bank om internet banking mogelijk te maken.
In de bank geen airco en een lange wachttijd. Gevoelstemperatuur is 39 graden. Deze gegevens kan ik iedere dag opzoeken op internet. (Zie foto)
Dat maakt de reden van mijn constante zweten duidelijker.
Maar na lang wachten is het over een paar dagen pas mogelijk om per internet te bankieren. Ik hoop dat het nog op tijd functioneert.
Om 12.40 uur Papa weer op gehaald van de schoolbus. Daarna gaat hij bij Aunty eten, wassen en slapen. Dat maakt het helaas moeilijk om nog leuke dingen met hem te ondernemen.

S'middags had ik een afspraak met Nasir. Hij is me komen ophalen om zijn vrouw en zoontje de laatste keer te bezoeken.
Ik had als afscheidskado een gelamineerde foto in een mooi lijstje, slippers voor Nadir en een lekker luchtje voor Zilpa zijn vrouw. Of het gebruikelijk is in deze regionen dat het danken voor geschenken miniem is, zou goed kunnen zijn. Ik had meer verwacht. Maar misschien had ik niets moeten verwachten en was dat beter geweest.

S'avonds is Rose en Chris nog er kop Afrikaanse thee komen drinken die ik ondertussen heel goed zelf kan maken.
Wie wil proberen is na 2 april welkom.
S'nachts is weer ( gelukkig maar even) de stroom uitgevallen waardoor de ventilator niet werkt en het slapen als gevolg moeilijk wordt door de temperatuur.
Het is een raat idee dat ik volgende week rond deze tijd al enkele uren in het luchtruim hang en als 50 jarige mijn familie en vrienden weer in de armen kan sluiten.
Maar ook erg verdrietig......

  • 25 Maart 2014 - 16:33

    Anke:

    Ja vrouwke nog een paar daagjes, twee nachtjes! spannend om het in afrika te vieren!
    alvast gefeliciteerd, want ik heb begrepen dat je gaat vertrekken waar je nu bent en elders je verjaardag gaat vieren. ik weet niet of ik je dan kan bereiken. wij gaan in ieder geval voor een mooi weekend groningen! we zien elkaar over een week! fijn.
    groetjes je schone zus

  • 25 Maart 2014 - 17:00

    Godelieve:

    Geniet er nog maar met volle teugen van, van alles wat er op je pad komt!! tot snel xxx

  • 25 Maart 2014 - 17:27

    Lucia:

    Geniet van je laatste dagen en vooral je safari. Alvast gefeliciteerd voor het geval ik je niet meer spreek/lees/schrijf. XXX

  • 25 Maart 2014 - 22:31

    Ingrid:

    Geniet er nog met volle teugen van! Die kop koffie kom ik zeker bij je halen! Xxx Ingrid

  • 26 Maart 2014 - 13:03

    Rieky:

    Ik ben weer helemaal bijgelezen. Tjee wat vliegt de tijd. Wat ziet Papa er schattig uit in zij schooluniform. Geniet nog maar heel erg van je laatste weekje.
    Een hele fijne verjaardag in dat warme Afrika en tot gauw. (Mag het ook koffie zijn?)
    liefs Rieky xxx

  • 27 Maart 2014 - 00:08

    Anet:

    Lief zussie, waar je ook bent, ik denk aan je: 50 jaar! Een bijzondere leeftijd op een bijzondere plek! Geniet er van! We spreken elkaar gauw weer en gaan dan proosten! xxx Anet

  • 27 Maart 2014 - 13:20

    José:

    Van harte Anjo met deze bijzondere verjaardag daro.
    Geniet nog even intens van jouw avontuur.
    Groetjes, José.

  • 27 Maart 2014 - 16:25

    Will Van Rijsingen:

    Anja: héél hartelijk gefeliciteerd met jouw 50ste verjaardag. Geniet ervan!
    Groetjes xxx Will

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anjo

Nieuwe jaar, nieuwe kansen in 2016!

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 27661

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 04 Maart 2016

Tweede reis, Kenya

08 Januari 2013 - 02 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: