Donderdag, 11 februari 2016 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu Donderdag, 11 februari 2016 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu

Donderdag, 11 februari 2016

Blijf op de hoogte en volg Anjo

12 Februari 2016 | Kenia, Mombassa

Vandaag heb ik gepland om thuis te blijven. Niks aan mijn hoofd en relax. Mijn longen zijn noet zoals ik het graag zou willen. Hiervoor niet de goede medicatie meegenomen omdat ik ervan uit ben gegaan dat het niet nodig was naar aanleiding van de situatie twee jaar geleden.mtoen heb ik helemaal geen last gehad van mijn asthma. Nu piept, roggelt en hoest het flink. Vooral s-nachts. Chris hoort mij regelmatig snachts. Voor nood heb ik wel Prdnison meegenomen, maar hieraan wil ik nog niet beginnen. De Malaria tabletten die ik hier heb gekocht op de eerste dag van mijn verblijf hebben naar mijn mening bijwerkingen. Ik heb verschillende exceemplekken en een dikke rechter voet, ook dit komt goed.

Na het ontbijt mijn wasje gedaan, en aan mijn dagboek gewerkt.

Afgelopen dagen (weet niet meer wanneer) heb ik Nasir ( BBD van twee jaar geleden) een berichtje gestuurd dat ik in de buurt ben. Hij reageerde hierop dat hij mij wilde komen opzoeken. Maar ik heb dit afgehouden omdat mijn verblijfplek mij erg veel rust biedt die ik hard nodig heb. De afspraak die ik met hem heb gemaakt is vrijdag 14.00 uur bij Java Caffee waar ik zowiezo ben om te contacten met familie ivm de situatie van mijn vader in ziekenhuis Malaga en natuurlijk mijn moeder.

Later op de dag krijg ik een berichtje van hem dat hij om 9.00 uur in Bamburi is die dag. NEE, Nasir, 14.00 uur at Java Cafe!

Mijn creativiteit neemt de overhand en ik zit uren kraaltjes te rijgen. Het eindresultaat was niet wat ik ervan verwacht had, maar ik ben goed beizg geweest voor mezelf. Van de plastic boodschappentassen maak ik haakplastic en ga met de gekochte haaknaald uit Mombasa mijn projectje "tassen haken" starten met als doel de locale vrouwen dit haken te leren zodat zij met geen geld een product kunnen maken war zij geld mee kunnen verdienen. Met het knippen en haken ben ik ook op een rustige manier bezig. Ik voel me niet helemaal fit ivm mijn asthma.

Na de middag ontvang ik van het thuisfront weer berichten van mijn broers over de situatie in Malaga. Boj is in Malaga aangekomen bij mijn vader en omschrijft de situatie toch weer ernstiger als wat vorige informatie is geweest. Mijn moeder is ontzettend blij dat er iemand van thuis is gekomen ondanks het goede contact en geweldige hulp die zij van het bevriend echtpaar tot nu toe mocht ontvangen.

De reden van de geklapte long van mijn vader is een "bolletje" geweest aan de long wat is gesprongen en het gaatje heeft veroorzaakt. Voor mij een heel verontrustend bericht. Daarbij speekt de verpleging geen engels, is onvriendelijk en verdere communicatie verloopt wrg moeilijk. Mijn broer Boj gaat een tolk inschakelen.
Fijn dat er iemand op laocatie is en er duidelijkheid wordt gevraagd aan artsten. Tolken en het medisch dossier in nederland.

Mijn moeder heeft zes weken geleden een hartaaanval gehad en ook daar maak ik me zorgen over. Maar de juiste mensen zijn op het moment op de juiste plek aanwezig. Fijn.

Wanneer Chrispin naar huis komt leg ik hem de situatie uit en we hebben, na een moeilijk momentje, samen weer plezier.

Chrispin krijgt alvast van mij een tablet waarmee we contact kunnen houden tussen Kenya en Nederland wanneer ik weer thuis ben. Dit mede als dank voor de veiligheid en goede communicatie die hij mij hier biedt. Hij is hier erg blij mee. Dank je Arjan ook namens hem.

Ik ga vroeg naar bed en ben meteen vertrokken in dromeland. Ik droom over mij. Vriendin inDeurne die haar kamer heeft veranderd zodat er voor haar een grote aquarium in de woonkamer past. Vraag mij niet waar deze droom vandaan komt!?!

Morgen zie ik mijn manneke weer...............o

  • 12 Februari 2016 - 11:23

    Lucia:

    Hoi Anjo
    Zo, weer helemaal bijgelezen. Wat moet dat frustrerend zijn om nu niet bij je ouders te kunnen. Maar ook wel goed dat nu je broers het over "moeten" nemen. Los laten is nou eenmaal een les die lastig is en hopelijk wel steeds makelijkker gaat worden. Nu kún je niet anders! Bewonderens waardig hou jij met de mentaliteit van (sommige) mensen daar omgaat. Ik was allang uit mijn slof gesprongen denk ik. Hou je goed en we denken aan je. Blijf schrijven aub. Dikke kus xxxx

  • 12 Februari 2016 - 14:56

    Annemarie B:

    Lieve Anjo,

    Het is niet mis wat jij op deze reis voor je kiezen krijgt...
    Ik hoop dat het met je vader gauw weer beter wordt en steek voor hem, voor jou en voor je hele familie een kaarsje aan.

    Liefs, Annemarie

  • 12 Februari 2016 - 19:29

    Marga:

    Hee meis, wat een ontzettend vervelende situatie voor je ouders. Maar fijn dat je broer nu bij hen is om ze bij te staan. Geeft jou natuurlijk ook meer rust. Mijn motto is,...wie goed doet, goed ontmoet. Dus dan zal dat voor jou zeker gelden!! Nu een paar dagen lekker genieten van je manneke.

    Liefs, Marga

  • 14 Februari 2016 - 07:52

    Henriette:

    Hoi Anjo

    Wat een vervelende situatie,wij hopen dat het snel beter gaat met je vader.
    Fijn dat er nu iemand van de familie bij de ouders is,geeft jou ook weer wat rust
    Probeer toch te genieten van de dagen en van je manneke.

    heel veel liefs Fam de Groot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anjo

Nieuwe jaar, nieuwe kansen in 2016!

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 27711

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 04 Maart 2016

Tweede reis, Kenya

08 Januari 2013 - 02 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: