Zondag, 21 februari 2016 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu Zondag, 21 februari 2016 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu

Zondag, 21 februari 2016

Blijf op de hoogte en volg Anjo

22 Februari 2016 | Kenia, Mombassa

Meneertje is om 6.00 uur wakker. Ik hoor een drijnend geluid en wil hier niet op reageren. Even later zeg ik "good morning" en ik krijg geen reactie terug buiten een pruillip.
We staan samen op en we gaan de boeken en het huiswerk even checken. Ik kaft de schriftjes en boeken verder zodat het hele boeken en schriften pakket er weer netjes uitziet.

Chrispin heeft ondertussen de schooltas van Papa genaaid waar een gat in zat.

De schooltas wordt klaar gemaakt voor naar huis te nemen. Maar eerst wordt er ontbeten en daarna naar de kerk. Deze keer de kerk van school van Papa. Ik heb gehoord dat het de bedoeling is dat kinderen van school op zondag de zondagschool bezoeken en van moeder ervaar ik dat Papa hier nooit naar toe is gegaan.

Onderweg naar de kerk komen we Chrispin tegen op de BB en Chrispin weet dat Chris onderweg is naar ons om te komen kijken naar de tuinmannen die bezig zijn met planten zetten in de tuin.

Papa rent meteen naar de zondagsschool en lijkt er zin in te hebben. chrispin en ik lopen achter hem aan om de begeleiding aan te geven dat wij in de kerk zijn en hem later ophalen.

De mis duurt twee en een half uur. Pppfffffff........... ik zie dat John heeft gebeld en ik vind het een goed excuus om eerder uit de kerk te gaan om John terug te bellen.

Het is een emotionel gesprek omdat ik naar huis wil. Ik wil thuis zijn bij mijn familie. Het gedrag van de mensen om me heen en ook Papa kosten mij veel energie. Het samen wonen met Chrispin verloopt prima em er wordt goed voor me gezorgd.
Wezorgen trouwens samen goed voor elkaar. Geen spanningen of wrijvingen het loopt goed. Het contact met Chris loopt moeizaam. Of het jalouzie is of iets anders, ik kan het geen plaats geven. Chrispin zegt ;" That's Chris!!"

Er komen nog verdere berichten door vanuit Spanje en ik wordt er steeds bezorgder over. Ik wil naar huis.

Na de kerk nog enkele boodschappen gedaan en Papa naar zijn. Oeder gebracht. Heel duidelijk aan moeder doorgegeven dat het gedrag van haar zoon echt niet door de beugel kan en Chrispin herhaald mijn woorden voor de duidelijheid ook. Og een keer in Swahilli.
Papa zit weer met een pruillip in een hoekje. Moeder geeft als enigste reactie;" yes my biy is stupid. I'm not happy with the behaviour of him".
Ik geef haar door dat Papa net als de voruge weken vrijdag door mij wordt opgehaald en dat weekend maar een nacht kan blijven ivm zijn gedrag.
Mocht ik dan nig in Kenya zijn..........

Thuis is het heerlijk rustig en Chrispin begint al gauw met lekker koken, kokosnoten schoonmaken en ja hoor.....mijn was doen. Ik heb bij mijn vorige handwas een flinke blaar op mijn hand gekregen en ik mag daardoor niet meer mijn eigen was doen, maar Chrispin wil dit doen. Ik kom er niet onderuit om het zelf te doen.

Later krijgt Chrispin van Chris een belletje of ik wist dat Chris onderweg was naar de tuin. Ik snap niets van het gedrag en vraag aan chrispin wat hij denkt dat chris van mij vwacht. Maar Chrispin kan hierop geen antwoord geven. Ik hen ook geen zin om me hier ook nog zorgen over te moeten maken.

Een aardige dame komt Chapati brengen en blijft gezellig nog ff kletsen. Ik geef haar wat meisjes spullen die ik hesb meegebracht en zij is er erg blij mee.
Zij is erg enthousiast over het haken van de tas van afvalplastic zakken en ik leg uit hoe het moet en zij maakt er enthousiast foto's van.

We hebben heerlijk gegeten en nog ff gebankt, dagboek bijgewerkt en lekker geslapen ondanks trouble.

  • 23 Februari 2016 - 09:59

    Henriette:

    Hoi Anjo
    Wat een toestand dit is een heel dubbel gevoel.
    Hoop dat je snel bij je familie kan zijn heel veel liefs
    Fam de groot

  • 24 Februari 2016 - 23:19

    Loes Goderie:

    Hoi Anjo,

    Ik had gisteren al een reactie geschreven, maar op een of andere manier heb ik regelmatig problemen op mijn reactie geplaatst te krijgen.
    Ik hoop dat het me nu wel lukt.
    Wat moeilijk voor je als mensen een gedrag vertonen, waarbij je geen goed gevoel hebt.
    En in je eentje en vanaf afstand EN in die korte tijd dat je daar bent, vrijwel onmogelijk om daar iets mee te kunnen doen.
    Maar geef de moed niet op. Ik hoop dat je voldoening krijgt in dat kleine beetje wat je kunt doen.
    Ik ben met mijn gedachten bij je i.v.m de situatie thuis.
    Liefs Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anjo

Nieuwe jaar, nieuwe kansen in 2016!

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 27677

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 04 Maart 2016

Tweede reis, Kenya

08 Januari 2013 - 02 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: