Maandag, 22 februari 2016 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu Maandag, 22 februari 2016 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu

Maandag, 22 februari 2016

Blijf op de hoogte en volg Anjo

25 Februari 2016 | Kenia, Mombassa

Voor vandaag staat gepland, bankzaken regelen, event. Vertrekdatum aanpassen om eerder te kunnen vertrekken, contact proberen te krijgen met broers in Spanje.

Na het ontbijt vertrek ik naar Java Caffee. Naar mijn mening zat hier een Barclays bank maar fat had ik mis. Hiervoor moet ik een stukje terug en doe,dit late op de dag.

Naar Turkisch airlines om te vragen of ik eerder naar huis kan. Hgelukkig zijn deze mogelijkheden er voor morgen woensdag en donderdag. Hieraan is een prijs verbonden. Om defenitief te beslissen wil ik graag eerst contact hebben met Spanje. Dit contact met beeld lukt gelukkig met mijn broer Boj. Er wordt vandaag een scan gemaakt van pa en hierop krijgen zij morgen de uitslag. Pa zijn bloeddruk schommelt nog steeds sterk. Zijn wond van de operatie is ontstoken. Er wordt een plan oogezet voor de terugweg naar Nederland. Dit gaat in wanneer de uitslag van de scan bekend is. Het lijkt er op dat pa zijn bloeddruk schommelingen en beroertheid van de spanning komt. Ma schijnt een rots te zijn in deze situatie.

Het blijven voor mij emotionele momenten wanneer ik beeld contact heb met Mijn familie in Spanje. Ik geef mijn. Broer door dat ik eerder naar huis kom omdat ik geen rust heb.

Na dit gesprek heb ik ook contact met vriendinnen en dit helpt om iets rustig te kunnen denken en keuzes te maken. Ik besluit om te wachten met eventuele eerdere terugreis tot de uitslag van de scan van Pa bekend is.

Vervolgens laat ik me naar de Barclays bank rijden. Hier wil ik graag de sponsorbedragesn over maken naar school,waar het verder wordt verdeeld. Morgenvroeg had ik een afspraak op school om met een driver pakken meel te gaan kopen en deze persoonlijk af te gaan geven bij de eerser bezochten adressen in de remode airea's. Deze afspraak heb ik afgezegt omdat het me ff allemaal te vel is. Het te besteden bedrag hiervoor wil ik ook over maken naar school,zodat zij verdere acties kunnen ondernemen.
Maar dit valt niet mee. Het volgende probleem.

Mijn Barclays pinpas is niet meer actief omdat de passen zijn verandert tijdens mij twee jaar afwezigheid. Voor een nieuwe pas moet ik de eerste onkosten betalen.

Van mijn nederlandse rekening neem ik het maximaal op te nemen bedrag op om dit cash geld weer op ijn Keniaanse rekening te zetten. Van dit bedrag wil ikmde schoolkosyten van Papa betalen. Ik vul een overmaakformulier in en even later komt mijn contactpersoon naar me toe en zegt dat jet bedrag op kijn rekening niet voldoende is om het schoolgeld van Papa hiervan tr betalen. Ik word boos en vraag waarom niet. De reden is dat ik rente. Oet betalen over mijn rekening waarmee twee jaara niets is gedaan. Wel GVD!! En het is nog een flink bedrag ook. Ik wordt naar een andere dame gestuurd die mij nog eens duidelijk uit legt hoe de vork in de steel zit. Geeft hierbij aan dat ik een rekening kan openen waarbij ik geen rente hoef te betalen. Waarom is mij deze informatie twee jaar geleden. Iet doorgegeven stelletje klootviolen!!!
Met deze dame maak ik een afspraak voor morgenvroeg om verdere plannen te m ken. Maar ik weet nu al,dat ik alles ga stopzetten.

Voor dit hele bankverhaal ben ik twee uur vinnen geweest.
Ik ben laaiend......
In de matatu zit er een knul naast me die met zijn aardigste stemmetje "Jambo" tegen me zegt. Ik geef geen antwoord maat hiermee is hij niet tevreden en blijft doorvragen. Ik had hem wel tegen zijn bol kunnen slaan.

Wanneer Chrispin thuis komt leg ik hem de situatie van mijn vader en de bank uit. Even later wordt Chrispin gebeld dat er een familielid van hem is overleden en hij is er flink van ondersteboven.
Het gaat lekker.
Ik heb whatsapp contact met John en hij stelt verschillende oplosiingen voor.
Voor elke onkosten waar ik onverwacht voor kom te staan zie ik zomeen engeltje voor mijn ogen naar beneden op de grond vallen. (Denkbeeldig)

S-avonds komt Chris voorbij om de hele situatie nog eens door te nemen.
Ook de situatue Papa waar ik flinke bedenkingen bij heb en zij mijn gevoelens begrijpen en ook de problemen mbt Papa zien.

Het was weer een vermoeiende dag.

Welterusten ...........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anjo

Nieuwe jaar, nieuwe kansen in 2016!

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 27711

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 04 Maart 2016

Tweede reis, Kenya

08 Januari 2013 - 02 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: