Donderdag, 25 februari 2016 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu Donderdag, 25 februari 2016 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu

Donderdag, 25 februari 2016

Blijf op de hoogte en volg Anjo

25 Februari 2016 | Kenia, Mombassa

En jawel na het ontbijt weer naar de bank. Het laatste geld overmaken naar twee hard werkende mensen die ook weinig verdienen en hun kinderen daardoor regelmatig niet naar school kunnen omdat het schoolgeld niet kan worden betaald.

Door de problemen met de bank waaronder het tempo van werken, communiceren door panserglas, dus bijna niet kunnen verstaan wat er wordt gezegd, wil ik nog steeds mijn bankrekening opzeggen. Dit heeft vandaag twee uur geduurd.

Mijn geduld wordt weer op de proef gesteld. Ik kan niet weglopen omdat zij mijn paspoort hebben. Chrispin zegt dat ik "patience" moet hebben. Ja hallo, ik ben blank en niet zwart!!!!!

Om het cash geld over te maken naar de twee heren moeten we weer naar een andere bank. War we denken dat deze bank is zitten we fout na een half uur reizen.
We reizen weer een half uur de andere kant op en daar lopen we in de hete zon nog een kwartier. Ik zwik mijn poot om en kan wel janken.
In de bank aangekomen, heerlijke airco, ga ik zitten en laat chrispin de rest afwikkelen. Mijn energie is op.....

Bankzaken na half uur afgesloten en gaan ook niet meer starten voorlopig, 'wenn überhaupt........

Weer terug naar de plek waar we eerst dachten dat de bank was om het cashgeld te storten, half uur reizen. Daar is Java-caffee waar WIFI is om met het de reizigers te kunnen contacten. Ik krijg mijn broer op facetime en we voeren een ontroerend gesprek samen.

Tot dusver mijn verloop van de dag. Het is nu 15.15 uur en we gaan boodschappen doen voor onze gasten ( hebben zichzelf uitgenodigd) waarvoor ik de kosten uiteraard draag. Door mijn gastheer wordt mij medegedeeld wat de gasten morgen willen eten. Ik zeg; "Ja, dikke lul.......".

Zij nodigen zichzelf uit, ik betaal en maak het eten en ik beslis wat er op tafel komt. Wat denken ze wel niet..........

Ik raak vertwijfeld over mijn gedrag. Geven en nemen is helemaal zoek.
Luisteren naar mijn gevoel............
Euhhhhhh tja, dat gaat alle kanten op.

Nog 8 dagen.......

Wordt vervolgd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anjo

Nieuwe jaar, nieuwe kansen in 2016!

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 27690

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 04 Maart 2016

Tweede reis, Kenya

08 Januari 2013 - 02 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: