Donderdag, vervolg 25 februari 2016 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu Donderdag, vervolg 25 februari 2016 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu

Donderdag, vervolg 25 februari 2016

Blijf op de hoogte en volg Anjo

29 Februari 2016 | Kenia, Mombassa

Zoals geschreven in het vorige bericht , hier het vervolg van donderdag.

Wanneer we boodschappen gaan doen zien we een filiaal van de bank waar we vanmorgen een uur voor op en neer hebben gereisd.

In nederland ipzeggen we wel eens;" Die is nog nooi t op de harde weg geweest".
Hier is dat werkelijk zo. Alles wat verder van hun woonplekje is kost geld, dus.......zo veel mogelijk vermijden en daardoor twee kilometer van huis niet weten wat er allemaal te vinden is. Deze nietwetendheid zie ik ook regelmatig bij Chrispin terug. Wanneer ik met hem ergens naar toe ga, dan zegt hij er nog nooit geweest te zijn.

Na de boodschappen doen gaan we naar huis. Ik ben helemaal kapot. Normaal bij thuiskomst van Chrispin na het werk of na thuiskomst van ons samen ( net als vandaag) maak ik de keniaanse thee ( melk, verse gember, cardamon en suiker) maar vandaag had ik hie geen zin meer in en trek een blik bier open met denkbeeldig mijn middelvinger omhoog gestoken. Chrispin wilde geen biertje.

Ik ga verder met het haken van de tas die bijna af is, alleen de afwerkingen nog.

Chrispin roept me dat ik een foto kan komen maken want er zit een man helemaal in de kokosboom die de noten naar beneden gooit die rijp zijn.

De kokosnoten worden schoon gemakt door Chrispin met een heel groot mes. De buurtkinderen komen om de afval op te halen om moeders hiervanhet kookvuur te laten maken. Er wordt gevochten wie het mag dragen en mee naar huis mag nemen. Ondertussen staan er zeven paar donkere oogjes in de tuin en het begint te schemeren. Voor mij niet meer leuk buiten wanneer ik me niet heb ingespoten, want ik wordt lek geprikt.

Binnen spuit ik me snel in en pak een paar balonnen die ik de kindern uitdeel.
Wat zijn ze blij.........
Dat is voor mij dankbaar om te doen. De hele kleine projectjes waar je een lach voor terug krijgt. Deze lach zegt soms meer dan een dank je wel (thanks) met woorden. Of zelfs vaak helemaal niets zeggen. Hier kan ik erg slecht tegen. Terwijl ik wel van mening ben dat je niet met de bedoeling om iets terug te krijgen iets moet geven aan een ander.
Maar een glimlach of een dankjewel vind ik toch wel heeeeel erg prettig.

S'avonds maakt Chrispi het eten klaar. Voor mij een bordje yoghurt met fruit en voor hemzelf de rest van de spagetti. Ik heb weinig honger en heb last van diarre.

Chrispin is helemaal gek van mijn bleutooth geluidsboxje. Dit boxje wordt regelmatig geconnect met zijn telefoon en hij gaat hier dan op dansen, erg leuk om iemand zo ongeremd in zijn eentje te zien dansen.

Ik neem een douche en heb een onrustige nacht.
Reden onbekend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anjo

Nieuwe jaar, nieuwe kansen in 2016!

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 27689

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 04 Maart 2016

Tweede reis, Kenya

08 Januari 2013 - 02 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: