Vrijdag, 26 februari 2016 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu Vrijdag, 26 februari 2016 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Anjo Baars - WaarBenJij.nu

Vrijdag, 26 februari 2016

Blijf op de hoogte en volg Anjo

29 Februari 2016 | Kenia, Mombassa

Een onrustige nacht gehad en ik weet niet waarom.
Chrispin is vandaag werken. Een rustig dagje thuis. Maar ik kan moeiijk mijn rust vinden. Buiten zitten met de ventilator naast me. Luisteren nasr de vogels en de wind die door de bomen waait. Het geluid van de wind door de bladeren. van de kokosbomen geeft een beetje rust.
Vlinders vliegen er door de tuin. Soms verwissel ik ze met kleine vogeltjes die er vliegen. Vastleggen op de foto blijft bij vlinders moeilijk. Of ze vliegen weg of ze blijven zitten met de vleugels dicht zodat het net zo oed een lelijke mot zou kunnen zijn. Maar de beelden staan wel op mijn persoonlijke hade schijf.

Mijn ereader pak ik om te gaan lezen, maar mijn onrust zorgt ervoor dat ik me niet goed kan consentreren op het verhaal.
Binnen ga ik een fantasie-gerecht maken voor de gasten vanavond.
Ik ben tevreden. Nog een portie ugalli erbij en de buiken kunnen rond gegeten worden.

Vanuit thuis krijg ik het bericht dat pa door de huisarts (die gisteren bij hun is thuis geweest) is verwezen naar de longarts waar hij vandaag naar toe gaat. Zelf kan hij niet rijden ivm last van zijn been wat een zweepslag zou kunnen zijn. Ook hier wordt in het ziekenhuis naar gekeken.

Later in de middag krijg ik het bericht dat alles in orde is. Pa moet zijn conditie weer opbouwen en vertrouwen krijgen in zijn lichaam.

Van de leerkracht van Papa krijg ik een bericht ivm gedrag van Papa waarover ik haar eerder heb geinformeerd.
Zij geeft mij als tip om Papa bij slecht gedrag te vertellen dat ik haar ga bellen.
Tja, of dit de juiste manier is weet ik niet maar het is in ieder geval het proberen waard om ons laatst gezamelijke weekend op en prettige manier af te kunnen sluiten.

Degene waar ik gisteren en eergisteren geld nasrtoe heb over gemaakt en hierover heb geinformeerd via een whatsapp bericht heb ik geen reactie ontvangen.......

Mijn budget uitgerekend wat ik nog te besteden heb tot mijn vertrek zodat ik niet opnieuw geld hoef te pinnen waarvoor ik bijna € 4,00 betaal per transactie. Mijn target is Kes 1000 ( € 10,00 )per dag. Dat is net iets meer als de gemiddelde buurtbewoner hier te besteden heeft.

Mooi om daar deze week nog in mee te kunnen gaan. Dat wordt zeker geen vleesmaaltijd per dag wat de vorige weken wel het geval is geweest. Dit zorgt er mede voor dat ik rustig thuis de week door ga brengen en daardoor misschien de gastheer voor eet-initiatieven gaat zorgen......

Maar wat betreft locatie en gastheer gaat het goed. Hij kookt poetst en doet zelfs mijn was. ( ondergoed doe ik zelf!) Plezier hebben we ook samen.
Een veilige en rustige thuishaven is erg prettig.
Wanneer ik het hek thuis binnen stap voel ik iedere keer een last van me afvallen.

Deze last is oa de weg naar huis op een BB. Ik zit hier erg gespannen op en dat komt vooral door het losse zand waardoor de BB gaat schuiven. Op straat merk ik dat ik ook angstiger ben dan twee jaar geleden. Ik knijp regelmatig een BBD in zijn schouder omdat er of een geit, kip of koe over straat loopt, of andere onverwachte situaties.
Terwijl de wind een heerlijke verfrissing is achterop.

Ik bereid het eten voor vanavond voor en daarna doe ik een schoonheidsslaapje.,

Chrispin komt naar huis en klopt op mijn slaapkamerdeur. Hij was in paniek omdat hij mij al een paar keer had gebeld en ik niet had oogenomen.

Chrispin heeft geiten vlees bij wat hij van Chris moest kopen voor vanavond.
Tja dat is dan pech want ik heb het eten al voorbereid voor vanavond. De koelkakst is niet broot genoeg om mijn voorbereid eten hierin op te slaan tot morgen. Dus gaat de geit in de koelkast.

Chris komt samen met Papa en niet met zijn vrouw , die wel was aangekondigd.
Van Chris krijg ik een jurk ( soort opengeknipt lken) wat hij naar me toe gooit. Ik moet deze jurk meteen aan doen zodat er weer fotos van mij gemaakt kunnen worden door de mannen.
Ik voel al dat de jurk niet van katoen is en het lijkt net of de warmte onder de jurk blijft hangen, dus zweet ik me het apezuur.

Papa komt heel rustig binnen en ik merk een verandering in zijn gedrag. Chris vertelt mij dat hij een gesprek heeft gehad met Papa en zijn moeder in verband met het gedrag van Papa., De hele avond is Papa poeslief en luisterd bij alles wat er wordt gezegd en dreint op huilt niet. Ik krijg weer hoop in het kereltje...........

Na het eten verlaat Chris al snel ons adres en Papa, Chrispin en ik luisteren naar nog wat muziek waarbij Chrispin zijn dansje weer doet. Ik vind het geweldig om naar te kijken.

Papa gaat in de douche en gaat in zijn bed liggen. Ik geef hem complimenten dat hij ontzettend goed heeft geluisterd en dat ik trots op hem ben.

Wanneer ik heb gedoucht ligt meneertje al diep te slapen.

Welterusten






Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anjo

Nieuwe jaar, nieuwe kansen in 2016!

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 27711

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 04 Maart 2016

Tweede reis, Kenya

08 Januari 2013 - 02 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: